Avrupa otomotiv pazarında kan kaybı sürüyor. Satışlar son 23 yılın dibine geriledi. Türk otomotiv sanayisinin en büyük ihracat pazarında yaşanan kriz, üreticileri alternatif pazarlara yöneltiyor. Alternatif pazar arayanların başında da Ford Otosan geliyor. Şirket, Suudi Arabistan, Körfez ülkeleri, Meksika, Kostarika gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayarak, Avrupa'daki krizden etkilenmedi. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, iç pazarda ticari araç satışlarının düştüğünü ancak ihracatın tüm zamanların rekoruna doğru gittiğini açıkladı.
222 BİNİN ÜZERİNE ÇIKACAK
Ford Otosan 2007'de 222 bin araçla ihracat rekoru kırmıştı. Şirket, 2013'te rekoru yenileyecek. İhracatın artışında Cargo kamyonun önemli rol üstlendiğini ifade eden Yenigün, şunları söyledi: "AB ülkelerinde satışlar düşüyor. Biz de farklı pazarlara yönelerek, bu kaybımızı önledik. İhracatta adet bazında en yüksek seviyeye ulaşacağız."
TÜRKİYE DEĞERLİ ELMASINI KAYBEDİYOR
Ford
Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Türkiye'nin hafif ticari araç üretiminde yakaladığı üs avantajını elmasa benzetti. ÖTV artışı, K2 ve SRC Belgesi zorunluluğu, finansal kiralamanın yasaklanması gibi nedenlerle hafif ticari araç pazarının kan kaybettiğini söyleyen Yenigün: "Türkiye, ticari araçta bir üs olmayı başardı. Bu bir elmas. Biz ise 'elması' kaybetmek üzereyiz" dedi.
KAPASİTEYİ TÜRK İŞİ ARTIRACAK
Türk mühendislerin tasarladığı yeni hafif ticari araçları Courier'nin üretimine 2014'ün ilk yarısında başlayacaklarını belirten Yenigün, şöyle devam etti: "Üretimimiz 3 vardiyada 400 bin adede yükselecek. Verimliliğimiz artırarak, her yıl 400 bin adedin üzerine koymamamız gerekiyor. Avrupa'daki fabrikalar üretimde yüzde 3-5 arasında artış yakalıyor. Biz Türk işi yapar bu oranı yüzde 8'lere çekeriz. Maksimum 432 bin adetlik üretim kapasitesine ulaşırız. Bunu sağlayamazsak zaten sağdan soldan bizi geçerler."