Bölgesinde en zengin tatlı su kaynaklarına sahip olan Türkiye, 4 milyar dolarlık markalı su pazarıyla yatırımcıların iştahını kabartıyor. 300 ruhsatlı markadan 270'i aktif durumda. Bu tablo, satın alma ve birleşmelerin devam edeceğini ortaya koyuyor. 2006'da Erikli'yi satın alan Nestle, Türkiye'yi globalde en yüksek yatırım bütçesinin ayrıldığı ülke konumuna yükseltti. Nestle, kaynak suyu şişeleme tesislerinin sayısını artırmak peşinde.
250 MİLYONLUK YATIRIM
Nestle Su Türkiye Genel Müdürü Serdar Seyhanlı, "Türkiye Nestle'nin en güvendiği bölge. Gerek su kaynakları gerekse siyasi ve ekonomik açıdan gelecek vaat ediyor. En büyük yatırım bütçesi de Türkiye'ye ayrıldı" dedi. Seyhanlı, 50 milyonu 2013'te olmak üzere 5 yılda Türkiye'ye 250 milyon liralık yatırım yaptıklarını belirtti. Seyhanlı, "Bu rakama Erikli dahil değil. 5 yıllık süreçte de 250 milyon liralık yatırım yapacağız" dedi. Önümüzdeki dönemde Türkiye'den yeni yerli markaları satın almaya devam edeceklerini vurgulayan Seyhanlı, 2014'te bir işlemin sona erebileceğini ifade etti. Seyhanlı, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'ye Ortadoğulu yatırımcılar da su şirketi almak için geliyor ve alıyor. Yılda 40 şirket veya şahıstan 'suyumuz var, gelin bakın' diye telefon alıyoruz. Almak istediğimiz şirket de Marmara Bölgesi'nden olacak. Ayrıca lojistik nedeniyle Doğu'da da satın alma fırsatlarını araştırıyoruz." Şirketin dört yılda yüzde 80 büyüdüğünü belirten Seyhanlı, "2013'te 500 milyon lira ciroya ulaştık" dedi.