Ipsos
Türkiye'nin ev dışı tüketim harcamalarını ve alışkanlıklarını belirledi. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Antalya ve Muğla illerinde 90 bine yakın mekânda yapılan araştırma sonucunda en çok para yeme içmeye harcanıyor. Ev dışı harcamanın yüzde 80'i yeme-içme, kalan kısmı ise hastane, yemek şirketi, konaklama, ulaşım gibi işletmeler aracılığıyla yapılıyor.
ORTALAMA HESAP 26 TL
Yedi ildeki toplam 90 bin mekânın tahmini cirosu ise 50 milyar TL olarak gerçekleşti. Etüder - Ipsos işbirliği çerçevesinde hazırlanan "Foodservice Monitor" raporuna göre en çok para fast food'a harcanıyor. Yüzde 24.2'lik oranla her dört liranın biri fast food'a gidiyor. İpsos'tan yapılan değerlendirmede eğlence mekânları dışarıda tüketim mekânlarının sayıca çok küçük bir kısmını oluşturuyor; cirosal olarak ise özellikle alkollü içecekler kategorisinde çok önemli bir yere sahip. Gece kulüplerinde ortalama olarak tek kişilik hesap 26 TL civarında iken, birahanelerde 20 TL civarında. Yeme-içme mekânları içinde sayıca sadece yüzde 2'lik bir pay alan eğlence / gece hayatı kanalları ciro açısından yüzde 5'lik bir paya sahip.
ÇEREZ VE CİPS AĞIRLIKLI
Araştırmada çerez, cips, patates kızartması ve aperatif yiyecekler mönülerde en çok tüketilen kalem olarak öne çıktı. Bu kalemin toplamdan aldığı pay yüzde 87'ye çıkıyor. İkinci sırada yüzde 26 ile mezeler geliyor. Izgara tavuk ve kırmızı etin payı ise yüzde 13'lerde.