Yapılan
araştırmalar dünyadaki diğer sektörlerde olduğu gibi sigortacılıkta da internet üzerinde çalışan müşteri odaklı uygulamaların gittikçe popüler olmaya başladığını gösteriyor. Sompo Japan Sigorta Bölge ve Acenteler Satış Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi konuyla ilgili, olarak sigortacı seçiminde alışılagelmiş birkaç markadan 'benchmark' (kıyaslama) yapma anlayışının yerini hızlı ve dijital medya üzerinden yapılan araştırmalara bıraktığını belirtti. Fiyat araştırması konusunda internetin hızla en popüler platform haline geldiğini (1998'de yüzde 10, 2012'de yüzde 80'in üzerinde) dile getiren Dişçi, satın alma işleminin ise ağırlıklı olarak hâlâ profesyonel sigorta acenteleri (yüzde 60) ya da telefon ile doğrudan şirketten yapıldığını söyledi. "Yeni dünyada fiyat internetten bakılsa bile poliçe sigorta acentesinden satın alınıyor" diyen Dişçi, Sompo Japan'in da, Japonya'da ve Türkiye dahil faaliyet gösterdiği bütün ülkelerde teknolojiyi yoğun olarak kullanmakla birlikte sigortalılarına acenteleri aracılığı ile hizmet veren bir grup olarak ön plana çıktığını ifade etti. Dişçi, eğitimlerinde ürün ve uygulamalarını anlattıklarını, acentelerine daha çok kazandıracak, onları büyütecek çalışmaları paylaştıklarını vurguladı.