Milli Eğitim Sistemi'nin gereklerine uygun ve bununla birlikte geniş bir uluslararası vizyonla anaokulundan üniversiteye kadar eğitim veren Işıkkent Eğitim Kampusu, MEB müfredatını temel öğretim anlayışı olarak kabul ederken, bilim üretim düzeyleri yüksek, gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleriyle aynı standartları sağlayabilmek amacıyla uluslararası öğretim programlarını uygulanmaya önem veriyor. CIS (Council of International Schools- Uluslararası Okullar Konseyi) ve CIE (Cambridge International Examinations) akreditasyonlarına sahip olan Işıkkent Eğitim Kampusu, Uluslararası Bakalorya Organizasyonu'nun (IBO) öngördüğü gereklilikleri de yerine getirerek, Ege Bölgesi'nin tek IB-PYP (İlk Yıllar Programı) yetkisine sahip okulu oldu. IB-PYP (İlk Yıllar Programı), Işıkkent Eğitim Kampusu'nde eğitimin pedagojik çerçevesini oluşturduğunu belirten Marka ve Pazarlama İletişimi Yöneticisi Yelda Zoral Yücebaş, "Öğrencilerin bütünsel gelişimini merkeze alan, her öğrencinin farklı olduğu bilinciyle hareket eden, öğrenmede öğrencilerin aktif olmasını öngören ve öğrenmenin bir süreç olduğu gerçeğiyle disiplinler arası çalışmanın önemini vurgulayan bu pedagojik çerçeve, Işıkkent'te başarıyla uygulanıyor. Işıkkent Eğitim Kampusu, sorgulamaya dayalı, proje tabanlı öğretim anlayışı ile bağımsız öğrenen, bilgiyi tüketen değil üreten nesiller yetiştirmeyi hedefliyor. Işıkkent'te müfredat kazanımları kadar beceri ve sosyal kazanımlar da önemseniyor" dedi.
KİŞİSEL GELİŞİME DESTEK
"Okullar sadece akademik bilginin verilmesinden değil, çocukların bir bütün olarak yetiştirilmesinden de sorumludur" inancıyla yürüyen Işıkkent Eğitim Kampusu, öğrencilerini bir bütün olarak yetiştirmeyi ve topluma kazandırmayı hedefliyor. Bunun için, akademik programların yanı sıra, tüm yıl boyunca uygulanan okul sonrası programlarla eğitimöğretim zenginleştirildiğine dikkat çeken Yücebaş, "Spor, müzik, görsel sanatlar, kişisel gelişim gibi değişik alanlarda sunulan zengin okul sonrası programlarla, farklı kurslara gitmeden, okul günlerinin devamı olarak öğrencilerin okulda ilgi duydukları bir ya da birkaç alanda kendilerini geliştirmeleri sağlanıyor. Özellikle öğrencilerin bireysel gelişimlerinin desteklenmesinde bu programların rolü büyük oluyor" diye konuştu.