Son yıllarda dijitalleşen dünyanın vazgeçilmezi olan e-ticaret hacmi 4 trilyon dolara kadar yükselirken Türkiye'de bu alana ilgi giderek artıyor. Türkiye'de genç nesilleri e-ticaret ile daha fazla tanıştırmayı hedefleyen Acadebi projesi de, üniversite öğrencilerine girişimcilik imkanı sağlayarak ekonomiye katkı yapmayı hedefliyor. Acadebi, öğrencilere kendi markalarını e-ticaret pazaryeri üzerinden ücretsiz bir şekilde açarak stoksuz satış yapabilme fırsatı sunuyor.
SERMAYESİZ İŞ İMKANI
Acadebi'nin kurucusu Ali Şen, 100 bin üniversite öğrencisinin e-ticaret ile sermaye koymadan iş hayatına kazandırıp üretken haline gelmesini hedeflediklerini belirterek, "Türkiye'de şu an eğitim hayatında olan 18 ile 27 yaş arasındaki üniversite öğrencileri "Acadebi" genç girişimcilik projesi ile buluşuyor. acadebi.com web sitesi üzerinde buluşan üniversite öğrencileri burada sosyal medya tavsiyeleri ve kendi pazaryerlerini açıp Acadebi'den tedarik ettiği ürünleri, hizmetleri, dijital öğrenimleri satışa sunuyor. Bu sayede tavsiyelerden kazanç sağlayan gençler, hem kendi işinin patronu oluyor hem de daha öğrencilik yıllarında hayata atılıyor. Bununla birlikte kendi paralarını kazanıp devletine vergi veren bir girişimci oluyor. Acadebi, son bir yıl içerisinde şu ana kadar 5 bin e-ticaret mağazası açtı. 2020 Kasım ayı itibarıyla 75'ten fazla üniversiteden girişimci öğrenciler yer aldı" dedi.