SunExpres, 25'inci yaşını tarihinin en yüksek cirosuyla kutladı. 2014'te satışlarını önceki yıla göre yüzde 15 artıran şirket, 1 milyar 25 milyon euro gelir elde etti. Geçen yıl 7.3 milyon yolcu taşıyan şirketin doluluk oranı ise yüzde 85 olarak gerçekleşti. SunExpress Genel Müdürü Paul Schwaiger, "Son üç yıldır sağlıklı ve başarılı bir büyüme gerçekleştirdik. Kuruluşumuzun 25'inci yılında en büyük rekorumuzu kırdık ve 2014'te elde ettiğimiz gelirlerle Türkiye'nin en büyük 50 şirketi arasına girdik" dedi. 2015'te bu ivmeyi sürdüreceklerini belirten Schwaiger, "Hedefimiz 1.1 milyar euro ciro, 8 milyondan fazla yolcu oranını yakalamak" diye konuştu. SunExpress'in 5 yıllık stratejik hedeflerini de paylaşan Schwaiger, 2017'de 10 milyon yolcuya ulaşmayı ve filo sayısını genişletmeyi hedeflediklerini vurguladı. SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Faruk Çizmecioğlu da 2015 yaz sezonuyla beraber İzmir ve Antalya'dan Avrupa'da 16 yeni noktaya uçmaya başlayacaklarını söyledi. Çizmecioğlu, "Toplamda yurtdışına haftada 482 uçuş gerçekleştireceğiz" diye konuştu.
RUS TURİST KAYBININ YÜZDE 30'U TELAFİ OLUR
SunExpres'in
ana işkolunun turizm olduğunu vurgulayan Çizmecioğlu, 2014'te yaklaşık 2 milyon turist taşıdıklarını söyledi. Bu sayıyı 2015'te 2.3 milyona çıkarmayı hedeflediklerini aktaran Çizmecioğlu, "2015'te Rusya pazarından yaklaşık 1 milyonluk kayıp bekleniyor. 20'den fazla ülkede 110 destinasyona uçuyoruz. Rusya'daki kaybı bu pazarlardan taşıyacağımız turistle yüzde 30 oranında telafi etmeyi düşünüyoruz" dedi.
ANADOLUJET MODELİ ALMANYA YOLCUSU
SunExpres
Almanya (SXD) Almanya Genel Müdür Yardımcısı Server Aydın, wet-lease operasyonlarında başarılı sonuçlar aldıklarını söyledi. Aydın, "Türk Hava Yolları/ AnadoluJet ile başarılı bir operasyon yürütüyoruz. Bu iş modeliyle THY/AnadoluJet'e kiraladığımız uçakların operasyonel yönetimini biz, ticari yönetimi onlar sağlıyor. Şimdi de Lufthansa'nın uzun menzilli- düşük maliyetli turistik uçuşları için uygulayacağız" dedi.