İşin uzmanları "Her çocuk bir keşiftir" der. Bugünün ekonomisine yön veren birçok ülke, grup ya da şirket de gelecekte aynı gücü sürdürmenin yolunun bu keşfi başarıyla tamamlamak olduğunu kabul etmiş durumda. Eğitim sistemleri ya da yürüttükleri projelere bakarak bunu görmek mümkün. İşi bir adım daha ileri götürecek kadar stratejik davrananlar ise yeni nesildeki cevheri keşfederken ona şekil vermeyi akıl etmiş. Henkel'in 2011'de Almanya'daki ilkokul çocuklarına yönelik başlattığı Keşif Dünyası adlı proje hem sürdürülebilirliği hem de çocuklarda yarattığı etkiye bakılırsa ikinci grupta yer alanlardan.
TÜRKİYE 3'ÜNCÜ ÜLKE
Almanya'da büyük ilgi gören projenin ilk takipçileri ise Türkiye ve Rusya olmuş. Projeyi duyar duymaz "Mutlaka Türkiye'de de olmalı" diyerek harekete geçtiklerini söyleyen Henkel Türkiye Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, Mart 2015'te okullarda ilk çalışmalara başladıklarını söylüyor. Alemdar, "2014 global cirosunun yüzde 2.5'ini, yani 413 milyon euroyu Ar-Ge'ye yatıran bir anlayıştan bahsediyoruz. Sürdürülebilirlik, Ar-Ge'deki gücümüz ve sosyal altyapımızı düşündüğünüzde 130 yılın özeti aslında bu beceriler. Sosyal gelişmişlik adına becerilerimizi topluma aktarmak istediğimizde bu proje ortaya çıktı" diye özetliyor durumu.
BİLİM İNSANINA İHTİYAÇ VAR
Hasan Alemdar'ın tespitlerine göre gelecekte bilim insanına olan ihtiyaç bugünkünden çok daha yüksek seviyeye gelecek. Oysa son yıllarda gençlerin meslek seçimleri çok da bilimden yana değil. "Çocukları bilimle buluşturmak, nasıl bilim insanı olunurun ipuçlarını onlara vermek istedik" diyen Alemdar, katma değerli üretim için daha çok bilim insanı yetiştirilmesi gerektiğini vurguluyor. Proje, Yaratıcı Çocuklar Derneği'yle işbirliğinde yürütülüyor.