Strateji danışmanlığı şirketi Strategy&, Türkiye'de yüksek hızlı internetin yaygınlaştırılması için yeni bir yol haritası çizdi. Türk Telekom tarafından hazırlatılan "Türkiye'de Yüksek Hızlı Genişbant İnternetin Yaygınlaştırılması" adlı raporda, Türkiye'de yüksek hızlı internetin yaygınlaşmasının önündeki temel engelin "talep açığı" olduğu tespitine yer verildi. Rapora göre Türkiye'de mevcut durumda yüzde 66'lık bir kesiminde Yüksek Hızlı Sabit İnternet altyapısı hazır olmasına rağmen yüksek hızlı internet kullanımı sadece yüzde 13 seviyesinde bulunuyor. Ayrıca, yüzde 42 olan ultra-hızlı internet altyapı yaygınlığına rağmen ultra hızlı internet kullanım oranı ise sadece yüzde 0.1. Doğru yöntemler kullanılarak bu sorunun giderilmesinin ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacağı da raporun bulguları arasında yer alıyor. Rapora göre Türkiye'de şu an yüzde 44 olan sabit internet kullanım oranının 2023'te yüzde 85'e yükselmesi Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'ya 130 milyar dolar ek katkı sağlarken, bilgi ve iletişim teknolojileri sektöründe 10 milyar dolar büyüme ve 500 bin ek istihdamı beraberinde getirecek.
3 FARKLI MODEL UYGULANIYOR
Rapora göre, dünya üzerinde yüksek hızlı internet erişimini yaygınlaştırmak için "Talebin Canlandırılması", "Altyapı Yatırımlarına Dayalı Rekabet" ve "Tek Altyapı Şirket Modeli" olmak üzere üç ayrı model uygulanıyor. Türkiye için en uygun yaklaşımın "Talebin Canlandırılması" ve "Altyapı Yatırımlarına Dayalı Rekabet" modellerinin birlikte uygulanması olduğu belirtiliyor. Strategy& Telekomünikasyon, Medya ve Teknoloji Sektörü Bölge Lideri Bahjat El-Darwiche, "Ortak altyapı şirketi kurmak yerine talebi canlandırmak ve altyapıyı yaygınlaştırmak gerekiyor" dedi.