Türkiye, artık sadece otomobil üretip ihracat yapmıyor, aynı zamanda mühendislik ihraç edip, lisans satıyor. Çin pazarı için Türk mühendislerinin emeğiyle geliştirilen Ecotorq motorlara sahip kamyonlar, Jiangling Motors Corporation (JMC) markası altında üretilmeye başlandı. İlk JMC HT kamyonun hattan indirilmesiyle ilgili olarak konuşan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Türkiye otomotiv sanayisinde yeni bir dönemin kapısını araladıklarını söyledi. Ford Otosan'ın şasisinden, kabinine tüm fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu kamyonların kısa bir süre sonra Çin'de yollara çıkacağını ifade eden Yenigün, "Ecotorq motorlu kamyonlar, sürdürülebilir büyümemiz için stratejik bir ürün olarak önemini koruyor ve Ford Otosan'ın ağır ticari araç segmentinde dünyaya açılan kapısı rolünü üstleniyor. Ford Otosan olarak, mühendislik ve teknoloji alanında ülkemiz ekonomisine değer katmaktan gurur duyuyoruz" dedi. Ford'un Avrupa'daki ticari araç üretim üssü olduklarını ve bu alanda çok ciddi bir tecrübe ve potansiyele sahip olduklarının altını çizen Yenigün, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye ticari araç üretimi, ana ve yan sanayisiyle çok ileri seviyede. Bu bilgi birikimi ve başarı, mücevher değerinde ve el üstünde tutulması gerekiyor. Bugün hem araç hem de motor konusunda Ford'un en büyük Ar-Ge merkezlerinden biriyiz. Avrupa ve Kuzey Amerika dahil potansiyel ihracat pazarlarının tamamına rekabetçi ürünler sunabilmek için tüm mühendislik gücümüzle, ileri ve yeni teknolojiler üzerinde çalışıyoruz."
250 TÜRK YARIŞ LASTİĞİ ÜRETİYOR
?İzmit Pirelli Fabrikası, motor sporları dünyası için adeta merkez haline geldi. Fabrika, 2007'den bu yana motor sporları için lastik üretiyor ve bu rakam her yıl 403 farklı türde yarış lastiğine ulaşıyor. Fabrikanın 20 bin metrekare büyüklüğündeki ek tesisinde 250'den fazla çalışan yarış lastikleri üretiyor. İzmit'teki fabrika, Pirelli'nin Milano'daki ünlü araştırma ve geliştirme birimiyle birlikte İtalyan şirketinin motor sporları programında önemli rol oynuyor.