Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, 2017'de yurtdışında büyümeye odaklandıklarını belirterek, "Her yıl ciromuzu ve satış performansımızı yüzde 30'lar seviyesinde artırıyoruz. Geçen yılı Türkiye'de 210, yurtdışında da 82 ülkede 160 adet olmak üzere toplam 370 mağaza ile kapattık. Ayrıca 400 kişilik yeni istihdama da imzamızı attık" diye konuştu.
52 MAĞAZA PLANI HAZIR
Hazır giyim ihracatını da yüzde 72 oranında artırdıklarının altını çizen Orakçıoğlu, "Yurtdışı perakende ciromuz 35 milyon dolara ulaştı. Bunun yanı sıra ihracattaki kilogram fiyatımız ile bu yıl İtalya'yı bile geride bıraktık. İtalya'nın hazır giyim ihracatındaki kilogram fiyatı 45-55 dolar arasında. Grup olarak biz de 65 ile 90 dolar arasındayız" diye konuştu. Yılsonunda mağaza sayısını da yurtiçi ve yurtdışı toplamında 450'ye çıkarmak istediklerini söyleyen Orakçıoğlu, "2023 yılında yurtdışı mağazalarımızın sayısının yurtiçi mağazalardan fazla olması en büyük hedefimiz. Bu hedeflere ulaşmak için her yıl durmadan bu yönde özellikle yurtdışına yatırım yapma planımız var. An itibariyle yurt dışında 52 mağazamızın açılış planı hazır" dedi. Orakçıoğlu, bu yıl Avrupa pazarına odaklandıklarını kaydederek, "2018 yılında büyüme planlarımız arasında Avrupa var, özellikle odaklandığımız pazarlar Almanya, İtalya ve İspanya diyebiliriz. Hâlihazırda Stuttgart'ta bulunan iki mağazamızın yanı sıra Duisburg, Mannheim, Frankfurt, Münih ve Berlin'de de mağazalar açarak 2018 yılı sonunda Almanya'da 12 mağazaya ulaşmış olmayı planlıyoruz. Romanya'da hala lideriz ve hedefimiz buradaki mağaza sayımızı 14'e çıkarmak" ifadelerini kullandı.
PAZAR AVRUPA'YLA SINIRLI DEĞİL
Büyüme planlarının sadece Avrupa pazarıyla sınırlı olmadığını vurgulayan Orakçıoğlu, "Amerika kıtasında Arjantin, Şili, Meksika, Peru gibi çok önemli pazarlara da açıldık. Fildişi Cumhuriyeti'nin başkenti Abidjan'da bir mağaza, Rusya'daki 24'üncü mağazamızı Kazan'da, Pakistan'daki 3'üncü mağazamızı ise Lahor'da açtık. Pakistan'da amacımız çok yakında 10 mağazaya çıkmak" diye konuştu. Geçen Aralık'ta İran'daki 8'inci mağazalarını oa Kish Adası'nda açtıkları bilgisini veren Orakçıoğlu, "Ayrıca Avustralya'da da ikinci mağazamızı açmaya hazırlanıyoruz" diye konuştu.
Hız kesmeden yola devam
Bu yıl ciro hedeflerinin 750 milyon lira olduğunu hatırlatan Süleyman Oratçıoğlu, "Çalışan sayımızı da 500 kişi artırarak 3 bin 400'e yükseltmek istiyoruz. Bu yıl için yatırım planımız da hazır, toplamda 80 milyon TL'lik bir yatırım hedefliyoruz" dedi. Orakçıoğlu, erken seçim kararının şirket planlamalarında herhangi bir değişikliğe sebep olmadığını ifade ederek, "Hedeflerimiz doğrultusunda hız kesmeden yol almaya devam edeceğiz. Seçimlerin ülkemize hayırlı olmasını temenni ediyoruz" dedi.