TÜRKIYE'DE daha çok ihracat hedefiyle çalışan girişimin ortaya çıkması gerekiyor. Dövizdeki dalgalanmalardan en az etkilenen Türkiye'de katma değer yaratan girişimler ve KOBİ'ler olacak. Türkiye'de e-ihracatın gelişmesi için en önemli rolün küçük ve orta boy girişimlere ve işletmelere düştüğünü belirten B2CDirect CEO'su Yusuf İbili, 2023 yılına dek e-ihracatın toplam içindeki payının yüzde 5'e çıkacağını söyledi. İbili, "Burada KOBİ'lerimizin çok belirgin bir rolü olacağını düşünüyoruz. İsteyen her şirket e-ihracat yapabilir, ancak KOBİ'ler de dahil olmak üzere bütün şirketlerimizin e-ihracatın gerçek anlamda nasıl yapıldığını kavramaları gerekiyor. Bu nedenle de şirketlerimize e-ihracatı bilen, küresel kurallara hakim, her bir ülkenin kendi kanunlarını yakından tanıyan, kargo maliyetlerini en uygun seviyeye taşıyabilen ve uçtan uca tasarlanmış çözümler sunan tecrübeli firmalarla birlikte hareket etmelerini öneriyoruz" dedi.
UÇTAN UCA ÇÖZÜM
"Uçtan uca güvenli bir çözüm olabilir mi" diye sorduğumuz İbili, "Ödeme, operasyon ve satış süreçlerinde, aracılardan arınmış direkt ticaretin olmasıyla tüm taraflar için güvenli bir ticaret ortamı olduğuna inanıyoruz" diye konuştu. Konuyu işletmeler açısından da değerlendiren İbili, şöyle konuştu: "Ülkemizde bu yönde çözümler sunan önemli şirketler var. 100'den fazla ülkeden ödeme alınabilecek yapılar sunuluyor. Teslimat çözümleri için B2CDirect'in uçtan-uca tasarlanmış servisleriyle işletmenin kapısında alınan paket, alıcının kapısına kadar götürülüyor" değerlendirmesinde bulundu.
DİZİLER BİLE İHRAÇ ÜRÜNÜ
İBILI, önerilerini şöyle paylaştı: "İplik yumağı satan bir müşterimiz var. Her ay 50'den fazla ülkeye satış yapıyorlar. Ülkemiz dizileri ile dünyaca ünlü hale geldi ve bu dizilerdeki aksesuvarları satan bir müşterimiz her ay farklı ülkelerden yüzlerce müşteriye ulaşıyor. Rusya'ya giyim ürünleri satan bir müşterimiz, aylık binlerce siparişe ulaştı. Tehlikeli ve kısıtlı ürünleri satış listesinden çıkarması gerekir. Full otomatik web servisleri ile entegrasyon kurabilir veya elle girişleri de yönetebilmektedir. Hazırlık adımlarımda önemli unsurlar, İhracatçılar Birliği kaydı, KDV'siz veya yüzde 0 KDV'li fatura kesme konularıdır. Bununla beraber pazarlama, satış yapılacak sayfanın tercümesi vb. hazırlıkların yapılması, satışları olumlu yönde etkileyecektir."