Girişimciliğin güvenli limanları arasında gösterilen franchise sistemi az riskle çok kazanmayı hedefleyenlere büyük fırsatlar sunuyor. Türkiye franchise pazarının ulaştığı hacim her yıl artıyor. Sektör 600 binden fazla kişiye de yeni istihdam alanı yarattı. Bu yıl yabancı sermaye de franchise yatırımlarını uçurdu. 1 yıl içinde 150 yeni oyuncunun pazara girmesi ve en az 10 bin kişiye istihdam yaratması bekleniyor. Türkiye'de franchise alanı pandeminin de sona ermesiyle bu yıl yüzde 120 gibi rekor bir büyüme gösterdi. Ancak konunun uzmanları bu alanda atılacak adımlarda oldukça dikkatli davranılması gerektiğini belirtiyor. Dealer Franchise Hizmetleri Kurucu Yahya Pulat'a göre, bir markadan bayilik alınmadan önce ilk yapılan şey o markanın dijitaldeki ayak izlerini takip etmek. Kendini iyi ifade eden ağırlığı misafirler tarafından doğru algılanmış ve aynı zamanda tavsiye edilmiş işler franchise adayları tarafından tercih ediliyor. Konuyla ilgili Pulat şu bilgileri veriyor: "Bu tercihlerde de dikkat edilmesi gereken önemli konular arasında markanın alt yapısı, sadece influencerların önermesi dışında sahadaki dağılımı ticari olarak ne vadettiği; kendini o markayla bir arada mutlu hissedebilmesi olmalıdır. İnsanlar sosyalleşme ihtiyacından asla vazgeçmeyeceğinden; markalar hem dijital mecra hem bulundukları mağazalarda doğru bir şekilde kendini ifade ederek, en zor saha şartlarında bile ayakta kalabilmekte. Her gün 3.7 saat sosyal medya ve dijital platformlarda geçiren insanlara kendinizi işletmenizin camına asacağınız bir ilan bilgisi ile anlatamayacağınız bir dönemdesiniz. Bu yeni dönemde en basiti en hızlı şekilde ve en saf haliyle ziyaretçilerinize sunmak ve markanıza tutkun kişiler haline getirmek tamamen sizlerin elinde."