Avrupa'da krizden etkilenmeyen ve otomobil pazarı büyüyen Türkiye, otomotiv fabrikalarına tam mesai yaptırmakla kalmadı, firma yöneticilerinin de depresyon ilacı oldu. Peugeot'nun İspanya, İtalya, Portekiz ve Türkiy e ' d e n oluşan Güney Avrupa Bölgesi Başkanı Rafael Prieto, krizde Türkiye'nin kendisini depresyondan kurtardığını söyledi. Türkiye'nin yaşanan ve Avrupa'da etkileri devam eden kriz döneminde yüzlerini güldürdüğünü ifade eden Prieto, "Bağlı olduğum diğer pazarların kriz dolayısıyla satışları düştüğünde moralim bozuluyordu. Böyle dönemlerde depresyona karşı ilacım Türkiye'ydi. Peugeot'nun Türkiye Genel Müdürü Pierre Vieux'yla konuşup moralim düzeler, çalışmaya öyle başlardım" şeklinde konuştu. Autoshow fuarı için İstanbul'a gelen Prieto, Güney Avrupa bölgesi ülkelerinin birbirlerine yakınlaşan kalkınma süreçlerinden geçtiğini belirtti. Prieto, şöyle konuştu: "Ama en önemlisi bu ülkelerdeki bayi ağları aile şirketlerinden kurulu. Peugeot da bir aile şirketi olduğundan ticarette aile şirketleriyle yaklaşımımız çok daha uygun. Aile şirketlerinin en büyük özelliği sabırlı olmaları. Bir yatırım yapıldığında aile şirketleri diğer şirketler gibi kısa yoldan kara ulaşmayı beklemiyor. Daha sabırlı davranıp uzun vadede kazanıyorlar."
'10 yıl sonra İspanya'yı yakalarsınız'
Güney Avrupa Bölgesi'nin büyüme potansiyelinin yüksek olduğunu kaydeden Prieto, "Bu bölgede en hızlı gelişen ülke Türkiye. Türkiye 10 yıl sonra bugünkü rakamları ikiye katlayacak. Bu da 1.5 milyon adetlik bir pazar demek. Peugeot'nun Türkiye'deki pazar payı bugün yüzde 6. Yakın gelecekte yüzde 8'lere çıkarmak istiyoruz. En büyük ilerlemeyi Türkiye'de yapacağız. İkinci ilerleme ise İspanya'da olacak. 10 yıl sonra İspanya ve Türkiye birbirine çok yakın pazarlar olacak" dedi.