X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER İstanbul'u şaha kaldıracak projeler
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

İstanbul'u şaha kaldıracak projeler

  • Giriş Tarihi: 27.2.2015 16:25 Güncelleme Tarihi: 27.2.2015 17:20

İstanbul'da yapımı devam eden dev projeler bittiğinde vatandaşa nasıl etki edecek? 3. Köprü'nün, 3. Havalimanı'nın halkın cebine nasıl bir katkısı olacak? İşte devam eden projeler ve o projelerin Türkiye ekonomisine katkısı...

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ekonomiye ve vatandaşın cebine katkısı

-Şehir içindeki ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğu azaltılarak yakıt tasarrufu sağlanacak.
-Zaman tasarrufuyla beraber insanlar üzerinde oluşacak pozitif etkilerin artması sağlanacak. Trafik yoğunluğu ve beraberinde trafikte kaybedilen zaman; yorgunluk stres ve iş verimliliği kaybının en önemli nedenlerinden biridir.

-Marmara Bölgesi'nde oluşacak yeni ticari alanlar ve komşu illerle birlikte tüm bölge ekonomik açıdan daha da canlanacak.

-Hem karayolu hem de demiryolu geçişi sağlayan köprüyle, Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan Türkiye'nin, taşımacılık alternatifleri ve ticaret kapasitesi artacak.

-Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyeti azalacak.

-3. Boğaz Köprüsü'nü de kapsayan Kuzey Marmara Otoyolu'nun, İstanbul(Kınalı) - Çanakkale - Savaştepe otoyolu ve İstanbul - İzmir otoyolu ile birleşmesiyle komşu şehirlere ulaşım süresi azalacak.

-Köprüden geçecek olan demiryoluyla, Edirne'den İzmit'e kadar şehirlerarası ve şehir içi kesintisiz demiryolu taşımacılığı yapılacak ve bu raylı sistem Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilerek Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.

-İnşaat ve işletme aşamasında binlerce kişiye sağlayacağı istihdam ve çeşitli sektörlere katacağı canlılıkla Türkiye ekonomisine önemli bir katkı sağlayacak.

Kanal İstanbul Peojesi

İstanbul'u yeni bir boğaza kavuşturacak olan proje ile beraber bölgedeki ilçelerde büyük değişim yaşanacak. Bölgede gerçekleştirilecek kentsel dönüşümle beraber şehir modern bir yapıya kavuşacak ve bölgede gayrimenkulü olan vatandaşın malını değerlendirecek. İnşaat sektörüne de büyük katkısı olacak olan Kanal İstanbul projesi Karadeniz ve Marmara'yı da yapay bir boğazla birbirine bağlayacak. Deniz taşımacılığının da yapılacağı kanalla Türkiye dünyada bu alanda da söz sahibi olacak. İstanbul boğazındaki deniz trafiğini rahatlatacak olan projede yeşil alana 37 milyon metrekare ayrıldı.

3. Hava Alanı

İstanbul'da Karadeniz'in Avrupa yakasındaki Yeniköy ile Akpınar köyleri arasındaki alana yapılacak olan yıllık 150 milyon yolcu kapasiteli havalimanının çalışmaları 7 Haziran 2014 tarihinde başladı. Havalimanının ilk etabı 29 Ekim 2017 tarihinde hizmete girmesi öngörülmektedir. Projenin tamamının 2018 yılında bitmesi ile yıllık 94 milyon yolcuya hizmet veren Atlanta Havalimanı'nı geçerek dünyanın en yüksek yolcu kapasiteli havalimanı olması beklenmektedir. Projenin bitmesiyle beraber Türkiye hava taşımacılığında büyük bir yol kat etmiş olacak. 3. Havalimanının bitmesiyle beraber bölgede büyük depolar, sosyal yaşam alanları, oteller yapılacak. Bölgede gayrimenkulü olan vatandaşın yatırımdan faydalanmasının yanı sıra istihdamı da artıracak bir proje olacak.

2. Tüp Geçit - Avrasya Tüneli

26 Şubat 2011 tarihinde atılan Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak. İstanbul'da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.
Cankurtaran sahili ile Haydarpaşa arasında inşa edilecek 'İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesi'nin tamamlanmasıyla Kazlıçeşme ile Göztepe arasında halen 100 dakikaya varan seyahat süresinin 15 dakikaya kadar indirilmesi hedefleniyor. İstanbul Boğazı'nda alternatif ve hızlı bir karayolu geçişi sağlamak amacıyla, Marmaray'ın 1,8 kilometre kadar güneyinde inşa edilecek proje mevcut iki köprünün trafik yüklerini paylaşarak İstanbul'a daha dengeli ve hızlı bir şehir içi ulaşımı kazandıracak.
Hem Göztepe'de hem de Kazlıçeşme'de gayrimenkul fiyatlarını uçuracağı tahmin edilen projenin inşaat sektörüne büyük katkısı olması bekleniyor. Bölgedeki trafiği minimum seviyeye indiren projeyle beraber Boğaziçi Köprüsü'nün de yükü azalacak.

kalan karakter 1000

miskin miskin

sinirlari belli olan türkiye yatirimlar sadece istanbul icinse bu ülkede haksizlik var demektir.türkiye sadece istanbul degildir.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 27.02.2015 19:22
mehmet kaplan mehmet kaplan

ARKADAŞLAR LÜTFEN DİKKAT EDİN hamaset yapmayın.bu mesele parti meselesi değil.kıyaslayın şu anda gerçekten doğru değerlendirme yapın.şu anda egede chp nin yönettiği bir çok lafta modern olarak gösterilen illerde maalesef alt yapı tam bitmiş değil.bunların birçoğu doğalgazı hala şehre veremediler.bu nasıl çağdaşlıktır.sokağa birkaç tane aferdersiniz kaçi heykeli kadın ve çocuk heykeli koymakla çağdaş olunuyorsa.ben bunu bilenlere bırakırım.asıl çağdaşlık halka verilen hizmettir.heykellerle çağdaş olunmaz.adamın oğlu denizin altından hem araba hem tren hemde yayaları geçiriyor.peki bunu adı ne ozaman.kararı millet verecek ama bence şu çağdaşlık meselesini tekrara düşünmekte çok fayda var.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 27.02.2015 17:26
süleyman sevinç süleyman sevinç

çok iyi başarılar

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 27.02.2015 17:16

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.