Türkiye'nin en iyi haber sitesi

E-ticaret Müşterisi ’Yuvarlıyor’ Türkiye Kazanıyor

Giriş Tarihi: 14.7.2015 11:38 Güncelleme Tarihi: 15.7.2015 17:11
Türkiye’de bireysel bağışçılığı yaygınlaştırmak için kurulan Yuvarla, birinci yılını kutluyor. Bugün 13 e-ticaret sitesi üzerinden 14 Sivil Toplum Kuruluşu’na bireysel bağış yapılmasına aracılık ediyor.
Müşterilerin online alışverişlerinde sepet tutarının küsuratını yukarıya yuvarlayarak seçtikleri sivil toplum kuruluşuna destek olmalarına imkan sağlayan ’Yuvarla’ geçtiğimiz yıl Temmuz ayında faaliyetlerine başlamıştı. Geçtiğimiz yıl ilk defa Boyner Grup kuruluşlarının (morhipo.com, boyner.com.tr, network.com,tr, fabrika-tr.com, divarese.com.tr) e-ticaret platformlarında başlatılan Yuvarla uygulaması, bugün itibari ile 13 e-ticaret sitesi üzerinden bağış toplanmasını sağlıyor. Emre Danacı ve Erdi Yerebasmaz adlı iki genç girişimci tarafından kar amacı gütmeyen bir sosyal girişim olarak kurulan Yuvarla’nın bir yıl sonundaki başarısı Türkiye’de bireysel bağış kültürünün yayılmaya başladığına işaret ediyor.
Yuvarla sayesinde e-ticaret müşterileri Yuvarla’ya üye kuruluşlardan alışveriş yaptığında alışveriş tutarının küsuratını eğitim, sağlık, çevre ya da insani yardım konularında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarına gönderdi. Yuvarla’nın kuruluşundan bu yana 117 bin bağışçı tarafından yaklaşık 150.000 defa bağış yapıldı.
BİREYSEL BAĞIŞÇILIKTA TÜRKİYE 135 ÜLKE ARASINDA 112’İNCİ SIRADA
Türkiye sivil toplum kuruluşlarına bağış yapılması konusunda dünya ortalamasının oldukça geride yer alıyor. Nüfusun sadece yüzde 12’si bağış yapıyor. Bu oranla Türkiye 135 ülke arasında 112’inci sırada yer alıyor. Yuvarla’nın amacı Türkiye’de bireysel bağış kültürünü yaygınlaştırmak. Ancak hala yapılan bağış tutarı ve adedi dünya ortalamasının oldukça altında kalıyor. Yuvarla bu rakamı önümüzdeki yıl yüzde 100 oranında artırmak hedefinde.
Yuvarla üzerinden toplanan 150 bin adet bağış incelendiğinde Türkiye’de bağışçıların en çok sağlık alanına destek verdiği görülüyor. Yapılan bağışların oranları sırasıyla; sağlık: yüzde 43,9, eğitim ve gençlik: yüzde 25, çevre: yüzde 18, afet ve insanı yardım yüzde 12,8 olarak kaydedildi.
YUVARLA NASIL ÇALIŞIYOR?
Müşteriler online alışveriş sitesi üzerinde alışverişini tamamladıktan sonra kalan küsürat tutarını desteklemek istediği sivil toplum kuruluşunu seçerek küsuratlarını en yakın TL’ye yuvarlayabilir ve isterlerse bu miktara 1’er TL ekleyerek bağış miktarını arttırabilir.
Alışverişi tamamla butonunu basıldığı anda, alışveriş tutarı mağaza tarafından, bağış tutarı ise arada hiç bir aracı olmadan doğrudan seçilen sivil toplum kuruluşu tarafından tahsil edilir.
Müşteriye ve dolayısıyla bağışçıya, destek olduğu sivil toplum kuruluşundan bir teşekkür e-postası gelir. Bağışçı isterse bu desteğini sosyal medya hesaplarından paylaşarak çevresindekileri de bilinçlendirebilir.
Bağışçılar alışveriş adımından sonra diledikleri sivil toplum kuruluşunu seçerek destek verebiliyor. Yuvarla platformuna üye olan 14 sivil toplum kuruluşu şöyle;
AÇEV - Anne Çocuk Eğitim Vakfı
AKUT - Arama Kurtarma Derneği
WWF - Doğal Hayatı Koruma Vakfı
KAÇUV - Kanserli Çocuklara Umut Vakfı
ORAV - Öğretmen Akademisi Vakfı
TEMA - TEMA Vakfı
TOHUM OTIZM - Tohum Otizm Vakfı
TOG - Toplum Gönüllüleri Vakfı
TEV - Türk Eğitim Vakfı
TEGV - Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı
KORUNCUK - Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı
KIZILAY - Türk Kızılayı
TOÇEV - Tuvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı
UNICEF - UNICEF Türkiye Milli Komitesi
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
E-ticaret Müşterisi ’Yuvarlıyor’ Türkiye Kazanıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN