DDB Group Singapore'un GSM şirketi Starhub'un 'Third Eye' kampanyası için hazırladığı, Cannes'da iki Gold Lions ödülü kazanan reklamı; adamlaryapiyor. com'dan izledim ve büyülendim.
Reklam şöyle: Görme engelli bir genç ormanda cep telefonunu çıkarıp fotoğraf çekiyor ve çektiği fotoğrafı mesajla internetten paylaşıyor. Aynı anda 'Third Eye' gönüllüsü insanlara bu fotoğraf gidiyor ve onlar da gördüklerini yazıp gönderen kişiye mesaj atıyor.
Görme engelli genç, gelen mesajları sesli olarak dinliyor ve manzaranın keyfini çıkarıyor. Yine aynı genç bir pazara gidiyor; ellediği, kokladığı ama göremediği portakalın fotoğrafını çekiyor ve yine gönüllülerden portakalla ilgili mesajlar alıyor.
Bu yöntemi hayatın her alanına yayabilirsiniz. Reklam hem bu kampanyayı tanıtıyor, hem de görme engellilere yardımcı olacak gönüllüler arıyor. Fikir müthiş, reklamı daha da müthiş.
Hayal gücünüz ne kadar genişse, teknolojinin nimetleri de o kadar artıyor! 'Third Eye' uygulaması umarım Türkiye'de de hayata geçer.