- Fotoğrafçılığa ilginiz nasıl başladı?
- Çocukluğumdan beri çekerim fotoğraf ama daha ciddi olarak ilgilenmem, New York'a gittikten sonra başladı. Bilkent'te iç mimari okudum. Bitirir bitirmez de New York'a gittim ve beş yıl, mimarlık şirketlerinde çalıştım. Bu arada amatör olarak fotoğrafçılıkla daha çok ilgilenmeye, eğitim almaya başladım. Derken kurumsal hayattan ayrılmaya karar verdim ve fotoğrafa yoğunlaştım. Zaman içinde dergilerle çalışmaya başladım, sergiler yaptım.
- Zamanınızın büyük bir kısmını New York'ta geçiriyorsunuz. Türkiye'de sergi yapmayı neden istediniz?
- Bir zaman olması gerekiyordu. Yaklaşık dört yıldır şekilleniyor bu işler. Neticede benim doğup büyüdüğüm yer de burası. Zamanlama olarak benim müdahalem yok. Farklı dinamiklerin bir araya gelmesiyle, böyle şekillendi.
- Sergideki işlerinizde, mekanlar belirsiz. Nerelerde çektiniz fotoğrafları?
- Sergideki 16 fotoğrafın da coğrafi ve mimari referanslarını vermiyorum. İşlerim belli bir coğrafyaya, kökene yönelik değil. Daha evrensel bir dil kullanmaya çalıştım. Fotoğrafların nerede çekildiğini kimse anlamayacak. Öyle olunca iş basit bir noktaya indirgeniyor. İnsanları o noktadan sıyırmak, detaylara takılmalarını engellemek istiyorum.
- Fotoğrafa yaklaşımınız nedir?
- Fotoğraf benim için şu anda bir araç. Makine, imaj yaratmak için gereken bir araç. O yüzden karanlık oda, baskı gibi detaylara önem vermiyorum. Önemli olan, kafamdaki kavramı belli bir lisanla yansıtabilmek.
- Sergideki çalışmalarınıza bir 'kaçış' teması hakim.
- Kaçıştan çok bir şeyleri değiştirebilme, sadeleştirebilme ve yeni bir gerçeklik yaratma derdim var. 50'ler Hollywood sinemasının 'escapism' (kaçış) havasından çok, beni iyi veya kötü etkileyen şeyleri kavramsallaştırarak ürettiğim işler bunlar. Sadeleştirmeyi seviyorum, boşluklar yaratıyorum, boşluklar karanlık olduğu için de yapılar öne çıkıyor. Ama o yapılar da, kurgulanmış yapılar. Günümüz dünyasındaki aşırı üretime verdiğim bir tepki belki de. Ben de bu ülkenin gerçeklerini tecrübe ediyorum. Buradaki kaos ortamını ve kendime göre yanlış gördüklerimi sadeleştirmeye çalışıyorum belki.