BAŞBAKAN Yardımcısı Bekir Bozdağ, Fransa Devlet Başkanı Serkozy’a Hollanda’dan yüklendi. Bozdağ, Fransa’da kabul edilen 1915 olaylarıyla ilgili Ermeni iddialarının reddini suç sayan yasayla ilgili olarak, “Birisi Ermeni soykırımı yok diyor, bu iftiradır diyor. Ben de öyle söylüyorum. Yoktur ve iftiradır. Şimdi ceza mı verecek bana?” -”Bu bir nevi engizisyon anlayışının 21. yüzyılda Fransa’da yeniden hortlaması anlamına gelir” dedi Çalışma ziyareti kapsamında Hollanda’ya gelen Bozdağ, Rotterdam İslam Üniversitesi’yle, Avrupa İslam Üniversiteleri’ni ziyaret etti. Bozdağ’a Yurtdışı Türkler ve Akraba Toplulukları Başkanlığı Başkanı Kemal Yurtnaç, Lahey Büyükelçisi Uğur Doğan ve Rotterdam Başkonsolosu Togan Oral eşlik etti. Her iki üniversitenin yöneticileri ve burada eğitim gören öğrencilerle bir araya gelen Bozdağ, İslam’ı doğru bir şekilde anlatan bu eğitim kurumlarının köprü görevi gördüğünü söyledi. Fransa’da kabul edilen Ermeni iddialarının inkarını suç sayan yasanın düşünce özgürlüğüyle bağdaşmadığına vurgu yapan Bozdağ, söz konusu yasanın seçime dönük alınmış bir yatırım olduğunu kaydetti.\n\n
ATEŞLE OYNAMAK\n\n“Sayın Sarkozy, yaklaşan seçimlerde ülkesinde yükselen bir takım bağnaz düşünceye sahip kişilerin oyunu almak için Türkiye ve Türkler üzerinden bir yabancı düşmanlığı körükleyerek, onlara karşı olumsuz bakanların oyuna oynuyor” diyen Bozdağ, bunun ateşle oynamak anlamına geldiğini söyledi. Sarkozy’nin seçime giderken düşünceyi suç sayan bu yasayı hayata geçirmesinin hem Avrupa’nın hem de Fransa’nın sahip olduğu eşitlik, hakkaniyet ve hürriyet gibi fikirlere ters düştüğünün altını çizen Bozdağ, şöyle devam etti: “Engizisyon mahkemelerinin olduğu dönemde, o devirlerde benimsenen ana görüşlerin dışında görüş söyleyenlerin bir kısmını giyotine, bir kısmını sürgüne gönderiyorlardı, bir kısmına başka ceza veriyorlardı, şu düşüncelerin dışında düşünce söylemek yasak denilerek, nice zulümler yapıldı. Eğer siz ‘falanca iftirayı, yani Ermeni soykırımı iftirasını gerçek kabul etmezseniz ben size şu cezayı veririm’ derseniz o zaman şu olur, birisi Ermeni soykırımı yok diyor, bu iftiradır diyor ben de öyle söylüyorum. Yoktur ve iftiradır. Şimdi ceza mı verecek bana? Bunu söylediğin zaman çıkan yasaya baktığınızda ceza verecek. Ben bilim adamıyım. Arşivlere girdim. Rus, İngiliz, Türk ve Ermeni arşivlerine girdim ve belgeleriyle ortaya koydum, bu bir iftiradır. Bilimsel gerçeği açıklamayacak mıyım? Diyor ki açıklamayacaksın. Eğer bu zihniyet olsaydı pek çok alandaki hiç bir bilimsel gelişmeyi teknik anlamda dünya yaşayamazdı. Ben başka türlü düşünüyorum. Yani yoktur böyle bir şey diyemezsin. Dersen bunun cezası var”