ALMANYA’DA bir haftadır etkili olan Sibirya soğuğu, Essen kenti yakınlarındaki Heiligenhaus’ta bir çiftin ölümüne yol açacaktı. Dönerci Halil Batan (64), yatak odasını yedek döner ocağıyla ısıtmaya kalkınca, kendisi ve hayat arkadaşı Michaelle T. (39), karbonmonoksit gazından zehirlendi. Batan’a bir şey olmazken, hayat arkadaşı hastaneye kaldırıldı. Kadın, hayati tehlikeyi atlattı. Hızla iyileşen kadının birkaç gün sonra taburcu edileceği öğrenildi. Doktorların, “Sigara içenleri karbonmonoksit gazı fazla etkilemiyor” dediğini belirten Halil Batan, “Büyük bir cahillik yaptım” dedi. Kaloriferin yatak odasını iyi ısıtmadığını anlatan Batan, “Bunun için yedek döner ocağını yatak odasına kurdum. Daha ilk günü bu olay başımıza geldi. Ben sabah işyerine geldim, ama sarhoş gibiydim. Tansiyondan olduğunu düşünüp, arka arkaya iki hap aldım. Michaelle lokantaya gelmeyince, aklıma gaz zehirlenmesi geldi” diye konuştu.\n\n \n\n
Yunus ÜLGER / HEİLİGENHAUS