BAŞBAKAN Yardımcısı Bekir Bozdağ’ın dövizli askerlikte 10 bin euroya çıkarılan bedelin, düşürülmesi için girişimde bulunacağı açıklaması Avrupalı Türkleri sevindirdi. Bozdağ’ın konunun takipçisi olacağı sözü üzerine gençler, “Başbakan Yardımcımızdan müjdeli haber bekliyoruz” dedi.\n\n
ŞARTLAR ZORLAŞTI\n\nBEDELİN düşürülmesi konusunda Bakanlar Kurulu’nun yetkili olması dolayısıyla diğer bakanlara da çağrı yapan gençler, “Çok zor şartlarda para kazanıyoruz. Bedelin düşürülmesini talep ediyoruz. Eğer düşürülmezse vatandaşlıktan çıkmak zorunda kalacağız“ diye konuştu.\n\n
“KAMPANYAMIZ SÜRECEK”\n\nBAKAN’A gençlerin şikayetini ileten Hollanda Demokratik Sosyal Dernekler Federasyonu (DSDF) Başkanı Zeki Baran, “Verilen söz bizi ümitlendirdi. Umarız en kısa zamanda bu yanlış hesaptan dönülür. Bedelin düşürülmesi için imza kamapanyası başlatmıştık bu kampanyamız da ay sonuna kadar sürecek. İmzaları TBMM’ye ileteceğiz” dedi.\n\n
“UMUTLANDIK”\n\n
Erkan Aysu: Kendimi 5 bin euro ödemeye hazırlamışken, yeni yasanın yürürlüğe girmesi ve bedelin 10 bin euro euroya yükseltilmesi şoku yaşamıştım. Bozdağ’dan gelen açıklama umudumuzu artırdı.\n\n
ÖDEYECEK GÜCÜMÜZ YOK”\n\nMercan Doğan: Bedeli rahatça ödeyemeyecek çok sayıda genç arkadaşımız var. Yasa bir nevi kibarca Alman vatandaşlığına geçin demek gibi oldu. Avrupa’da insanların artık kolay para kazanamadıkları bilinmeli.\n\n
“SESİMİZİ DUYSUNLAR”\n\nErkan Dalgıç (32): Cafeteryada garson olarak çalışıyorum. Şu devirde 10 bin euro biriktirmem oldukça zor. Hükümetin sesimizi duyacağını umuyorum.\n\n
Eski sisteme dönülsün\n\nJülide Önder: 10 bin euroluk bedel gerçekten çok fazla. Almanya’da ekonomik yaşam artık eskisi gibi değil. Aldığımız maaşla ancak ay sonunu getirebiliyoruz. Eşim askerlik için 10 bin euroyu nasıl biriktirsin. Eski yasa uygulansa daha iyi olur.\n\n
“Kenarda para kalmadı”\n\nHANNOVER’DE iş danışmanlığı yapan Aysun Balcı, “Bedel cidden çok yüksek oldu. Artık insanların eskiden olduğu gibi kenarda birikmiş parası yok. Bankalardan borç almayı planlıyor. Bozdağ’ın açıklaması olumlu oldu” dedi.\n\n