HESSEN Yabancılar Meclisleri (AGAH), ARD’de geçen hafta yayınlanan bir programda Türklerin rencide edildiği gerekçesiyle, Hessischer Rundfunk’tan (HR) özür dilemesini istedi. HR tarafından hazırlanan karnaval programında klişelerle önyargının körüklendiğini bildiren AGAH Başkanı Corrado Di Benedetto, “Mizah, bir şeye rağmen gülmektir. Ama burada gülmek, resmen boğazımıza takılıp kaldı” dedi. “En iyi yayın saatinde ırkçılık” başlığıyla yayınlanan bildiride AGAH, “Aise” karakteriyle Türklere karşı olan tüm önyargıların işlendiğine dikkat çekti. Açıklamada, “Suç olayları, şiddet ya da kadının ezilmesi veya kötü eğitim klişeleri ele alındı” denildi.\n\n \n\n
Kadir İNCE / WİESBADEN