ALMANYA’NIN Stuttgart kenti yakınlarındaki Winterbach’ta dövdükleri Türklerin bir kulübeye sığınması üzerine bu kulübeyi ateşe veren Neo-Naziler, tehditle tanık susturuyor. Neo-Naziler’in olaya tanık olanlara “sus” uyarısında bulunduğu gibi, Türkler’in bulunduğu kulübenin ateşe verilmesini görenleri susturduğu bildiriliyor.\n\n
HAKİMDEN FIRÇA\n\nHALEN Stuttgart Eyalet Mahkemesi’nde devam eden duruşmada Neo-Naziler’in çevresinden olan ve ifade veren iki kadının yaptığı konuşma, hakimi çileden çıkarttı. Duruşmanın hakimi Joachim Holzhausen, mahkeme önünde yalan ifade vermenin cezalarına dikkat çekerek, kadınları bildiklerini anlatmaya davet etti. İfade veren 22 yaşındaki genç bir kadın, hiçbir şey bilmediğini söyleyince, hakim fırçaladı.\n\n
BİLDİĞİNİ ANLATTI\n\nKADIN, “Yan tarafta yabancıların eğlendiğini biliyor muydunuz” sorusuna, ‘Hayır’ yanıtını verirken, hakim, “Ama poliste bu soruya ‘evet’ demişsiniz” uyarısında bulundu. Kadın bunun üzerine, “O zaman öyledir” deyip diğer sorulara da kaçamak yanıt verince hakim, altı ay hapisle tehdit etti. Genç tanık tehdit üzerine, “Evet, Dominik F. Ve diğerlerinin saat 01.40’ta yabancıların tarafına doğru gitti” dedi. Kadının bu ifadeyi poliste de yaptığı, ancak sonra, “İfadeni geri çek” uyarısı geldiği ileri sürülüyor.\n\n
İKİNCİ TANIK SUSTU\n\n“RİNA” ve “Dani” isimli iki kızın daha olay günü orada bulunduğu, Rina’nın, “Ben kulübeyi kimin yaktığını biliyorum” dediği ileri sürüldü. İkinci tanık olarak 19 yaşındaki bir öğrenci çağırıldı. Ancak genç kız, “Ben hiçbirşey bilmiyorum” dedi. Genç kıza, poliste verdiği ifadede ise kimlerin katıldığı, kavganın nasıl çıktığı, birinin gelip de “Yabancılarla kavga çıktı” dediğini anlattığı hatırlatılınca, “Onlar pek doğru değildi” cevabını verdi. Ancak hakim, “Dayanışma güzel bir şey. Ama içinde insanların bulunduğu bir kulübenin ateşe verilmesi sözkonusu ise, değil” dedi.\n\n
HAFTAYA YİNE ÇAĞIRDI\n\nHAKİM, “Çok şey yaşadım. Ama bu çok saçma. Eğer bana böyle salak salak tavırlarla gelmeye devam edersen, yüzsüzlük yaparsan, yeminli ifade verdiririm. Yemin altında yalan söylemenin cezası da 1 yıldan başlar” dedi. Hakimin, “Baskı altında mısın” sorusuna ise kadın, “Evet. Polis, yalan söylersem çocuğumun elimden alınacağını söyledi” diye cevap verdi. Ama aşırı sağdan bir etki olmadığını iddia etti. Hakim, tavırlarından hiç inanmadığını belli etmediği genç kızı bir dahaki duruşmaya yeniden çağırdı.\n\n
WİNTERBACH