ALMAN Emeklilik Kurumu DRV Nordbayern, Türkiye’de ikamet eden sigortalılara yapılan aylık ödemelerinde sorun yaşandığını ve bu ay maaşların, ayın ortasına doğru hesaplara havale edilmiş olacağını açıkladı. Kuzey Bavyera Emeklilik Sigortası tarafından yapılan açıklamada, Türkiye Cumhuriyeti Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), Alman Emeklilik Sigortası’nın Türkiye’de ikamet eden sigortalılarına havale edilen aylıklarının ödemelerinde kolaylık sağlamak için, yeni bir bilgisayar programını kullanmaya başladıgı belirtilerek, şöyle denildi: “Ne yazık ki, Türk sigorta merciinin ödeme servisi bu programın ilk defa uygulanmasında sorunlar yaşadığını bildirmiştir. Her ne kadar Almanya’dan aylıklar zamanında Türkiye’ye intikal etmişse de, Türkiye’de aylıkların hesaplara dağıtım işlemi mümkün olamamıştır. Alman Kuzey Bavyera Emeklilik Sigortası bu durumdan çok müteessir olmuştur. Ancak Alman Emeklilik Sigortası’nın Türkiye’deki işlemleri doğrudan etkileme olanağı yoktur. Sosyal Güvenlik Kurumu Ödeme Servisi’nin bildirdiğine göre, aylıklar muhtemelen bu şubat ayının ortasına kadar ödenecektir.”\n\n \n\n
BAYREUTH