ALMANYA’NIN Offenbach kentinde Türk Dostluk Derneği, 23 Şubat’ta Neo-Nazi terörünü ve ırkçılığı bir yürüyüşle protesto edecek. Yürüyüş için dün Offenbach Belediyesi’nde hazırlık toplantısı yapıldı. Toplantıya sivil toplum örgüt temsilcileri, dernek yöneticileri, yabancılar meclisi temsilcileri, akademisyenler, din görevlileri ve vatandaşlar katıldı. 2000’de Neo-Naziler tarafından öldürülen Enver Şimşek’in kızı Semiya Şimşek de toplantıya katılanlar arasındaydı. Cinayet aydınlanana kadar ailesine ve kendisine önyargıyla yaklaşıldığını açıklayan Şimşek, “Bize sürekli önyargıyla bakıldı. Yıllarca kendimizi ifade etmeye çalıştık. Türklere karşı olan önyargıların son bulmasını istiyorum” dedi. Toplantıya davet edildiği için çok mutlu olduğunu ifade eden Şimşek, “Gösterinin çok yerinde bir proje olduğunu düşünüyorum. Bu tür cinayetlerin tekrar yaşanmaması için birlik olmamız ve sesimizi duyurmamız gerekiyor. Protestoların bir kez değil, sıklıkla tekrarlanmasını istiyoruz” diye konuştu. Protesto yürüyüşünü organize eden Türk Dostluk Derneği Başkanı Ayhan Hışhış da, ırkçı cinayetlerin Türklerin Alman Emniyet Teşkilatı’na olan güvenini kaybettirdiğini söyledi. Protesto yürüyüşüne yaklaşık 2 bin kişinin katılması bekleniyor.