ALMANYA’NIN Kuzey Ren Vestfalya eyaleti (NRW), bir yıl süren hazırlığın ardından Katılım ve Uyum Yasası’na kavuştu. Eyalet meclisinde dün yapılan oylamada, hükümet ortakları SPD ile Yeşiller’in yanı sıra muhalefet partileri CDU ile FPD de yasaya ‘evet’ oyu verdi. Yasayı yeterli bulmayan Sol Parti ise çekimser kaldı. Böylece Berlin’den sonra NRW eyaleti, Almanya’da uyum yasası olan ikinci eyalet oldu. Eyalet Uyum Bakanı Guntram Schneider, yasayı uyum alanında “bir kilometre taşı” olarak niteledi. NRW Uyum Meclisleri Birliği Başkanı Tayfun Keltek ise yasanın uyum alanında küçümsenmeyecek bir sinyal olduğunu söyledi. Yasa, eyaletin 24 kentinde uyum merkezi kurulmasını, kamuda daha çok göçmen kökenli personel çalışmasını ve göçmen kuruluşların uyumda daha çok söz sahibi olmasını hedefliyor.\n\n \n\n
Yunus ÜLGER / DÜSSELDORF