Almanya’nın başkenti Berlin’deki ‘Fruit Logistica’ fuarının açılışını Almanya Gıda, Tarım ve Tüketicileri Koruma Bakanı Ilse Aigner ile birlikte yapan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, stantları gezdikten sonra Türk gazetecilerin sorularını yanıtladı. Çağlayan, bir gazetecinin Müslümanları eleştiren eski Alman Merkez Bankası Yönetim Kurulu Üyesi Thilo Sarrazin’i ima ederek, bazı insanların sadece meyve ve sebze sattığı için Türkleri ikinci sınıf vatandaş olarak gördüğünü hatırlatması üzerine şunları söyledi: “Yaş meyve ve sebze satmak ikinci sınıfsa, ben de ikinci sınıfım. Bir defa şuna dikkati çekmek isterim ki en fazla ihracatı Almanya’ya yapıyoruz. İhracatımızın yüzde 46’sı Avrupa’ya yapılıyor. Avrupa’ya yapmış olduğumuz ihracatın yüzde 95’i sanayi ürünlerinden müteşekkildir. Bugün İngiltere’de evlerde kullanılan buzdolaplarından her sekizde biri Türkiye’de yapılıyor. Avrupa’daki her 3 televizyondan biri Türk malı.”\n\n
KEM SÖZ SAHİBİNE...\n\nBakan Çağlayan, yaş meyve ve sebzeye sahip olmayan ülkelerin, ihtiyaçlarını Türkiye’den karşıladığını ve bu sektörde üretim için milyonlarca insanın ter döktüğünü hatırlattı. Zafer Çağlayan, “Kem söz sahibine aittir. Biz işimize bakarız. Polemiğe de girmeyiz. Biz gece gündüz, Türkiye’yi dünyanın en güçlü ekonomileri arasına sokma çabalarımıza aynen devam ediyoruz” diye konuştu. İşçinin, çiftçinin emeği ve göz nuru ürünlerin sergilendiği bir fuarda Türkiye’nin konuk ülke olmasından büyük mutluluk duyduklarını ifade eden Çağlayan, geçen yıl yaş meyve-sebze ihracatının 2.5 milyar dolara ulaştığını, 2023 hedefinin 10 milyar dolar olduğunu belirtti. Alman Bakan’dan domates salçası ve karpuza konulan tarife kontenjanıyla ilgili düzenleme yapılmasını istediğini açıklayan Çağlayan, balıkçılık ve organik tarım konusunda işbirliği yapılması konusunda uzlaştıklarını bildirdi. Bakan Aigner de, Türkiye ile Almanya’nın tarım sektöründeki işbirliğinin gelecekte de süreceğini vurguladı.