HAMBURG Eyalet Milletvekili Filiz Demirel, parlamentoya vatandaşlık testinin ve çifte vatandaşlığın önündeki engellerin kaldırılması ile vatandaşlığa geçiş için gerekli sürenin 8 yıldan 6 yıla indirilmesini talep eden ek önerge verdi. Yeşillerli politikacı, SPD’nin sunduğu önergeyi “yetersiz ve isteksiz” bulduğunu belirtti.\n\n
“REFORM GEREKLİ”\n\nDEMİREL, “1999 yılında yapılan vatandaşlık reformu önemli bir adımdı ancak toplumsal gelişmenin gerisinde kaldı. Bu anlamda daha kapsamlı bir vatandaşlık yasası reformu gerekli” dedi ve eyalet başbakanı Olaf Scholz’un başlattığı vatandaşlık kampanyasının göçmenlere karşı yapılan şov politikası olduğunu söyledi.\n\n \n\n
İkbal ÖZAKINCI / HAMBURG