Borçları nedeniyle denk bütçe yapmakta zorlanan, daha önce bütçesi mahkeme kararıyla reddedilen Kuzey Ren Vesfalya (NRW) eyaleti parlamentosu, milletvekilleri maaşlarına zam kararı aldı. Koalisyon ortakları Sosyal Demokrat Parti (SPD) ve Yeşiller ile ana muhalefet partisi Hıristiyan Demokrat Birlik Partisi’nin (CDU) oylarıyla meclisten geçen 500 euroluk zam, 1 Mart’tan itibaren maaşlara yansıtılacak. Böyle yerel parlamentodaki milletvekili maaşları aylık 10 bin 726 euroya yükseldi. Yeni düzenleme vekillerin emekliliğini de etkileyecek. Buna göre, iki dönem milletvekilliği yapmış 30 yaşındaki bir vekil, aylık 2 bin 543 euro emekli maaşına hak kazanacak. Bu miktar daha önce bin 942 euroydu. 20 yıl vekillik yapanlar ise 4 bin 444 euro emekli maaşı alacak. Borç batağı içindeki eyalette milletvekillerinin kendi maaşlarına zam yapmasına toplumun birçok kesiminden tepki geldi. Hür Demokrat Parti (FDP) ve Sol Parti ise zamma karşı çıktı. 2\n\n
BİN EURO FARK\n\nSon zamla birlikte eyalet milletvekilleri federal ve Avrupa Parlamentosu (AP) milletvekillerinden çok daha fazla maaş alacak. NRW’deki eyalet milletvekili 10 bin 726 euro aylık alırken, federal milletvekilleri 7 bin 960 euro ile yetinmek zorunda kalıyor. Federal vekillerin maaşı gelecek yıl 8 bin 252 euro olacak. Federal milletvekillerine yanındaki çalışanlar için ek kaynaklar sağlanıyor. Bu destek ayda 4 bin 29 ile 14 bin 712 euro arasında değişiyor. Bir federal vekil, 10 yıllık vekillikten sonra 1990 euro, 27 yıl sonra ise 5 bin 373 euro emekli maaşına hak kazanıyor.\n\n
AP’DE DAHA DA DÜŞÜK\n\nAP milletvekilleri ise daha az kazanıyor. Aylık 7 bin 957 euro maaş alan milletvekilleri vergi ve kaza sigortalarını kendileri ödediği için ellerine 6 bin 201 euro kalıyor. Ancak maaşa ek olarak vekiller, masraflar için 4 bin 299 euro ödenek alıyor. Masraf gösterilerek alınan ödenek yıllık 4 bin 342 euroyu geçemiyor. AP vekilleri ayrıca oturum başına 304, 152 euro da otel ücreti alıyor. 10 yıl AP milletvekilliği yapmış biri 2 bin 785 euro emeklilik ücretine hak kazanıyor.\n\n
BAŞKANLAR DA ZENGİN\n\nAlmanya’da belediye başkanları da vekillerden daha fazla kazanıyor. Nüfusu 250 bini geçen yerleşim merkezlerinde belediye başkanları aylık 11 bin 93 euro, nüfusu 500 bini geçen şehirlerin başkanları ise aylık 11 bin 524 euro ücret alıyor. Ortalama büyüklükteki şehir başkanları ise aylık 8 bin 268 euro kazanabiliyor.\n\n \n\n
(CİHAN)