Türkiye ile Almanya arasında “velayet” diplomasisi başladı. Alman gençlik daireleri tarafından ailelerinden alınan 4 bine yakın Türk çocuğundan S.H.’nin annesinin feryadı Ankara’yı harekete geçirdi. Almanya’da doğup büyüyen ve küçük yaşta Alman gençlik dairesinin gözetimine alınan K.B. bu defa aynı merkez tarafından 6 aylıkken alınan ve 8 yıldır hasret kaldığı oğlu için Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’a ulaştı. Bozdağ’ın talimatıyla Adalet Bakanlığı hukuki ve diplomatik girişim başlattı. Şu an 28 yaşındaki anne K.B., çocuk yaşta bir kuzeninin tecavüzüne uğradı. Bu olay sonrası gençlik dairesinin gözetimine alınan K.B, yıllarca öz ailesi ile bakıcı aileler arasında mekik dokudu. 14 yaşından itibaren gençlik yurtlarında kalmaya başlayan K.B., öz ailesinin baskısı sonucu 17 yaşında imam nikahı ile evlendirildi ve hamile kaldı. Hamileliği sırasında gençlik dairesinin düzenlediği eğitim programıyla Antalya’ya gelen K.B., burada Tunuslu genç işadamına aşık oldu. Bu sırada oğlu S.H.’yi dünyaya getiren anne K.B. bir süre sonra da imam nikahlı eşinden ayrılıp, Tunuslu genç ile evlendi. Bu gelişme üzerine imam nikahlı koca doğan çocuğun durumunu Alman makamlarına bildirdi ve gençlik dairesi K.B’nin oğlunu 6 aylıkken aldı. Anneye de “Önce hayatını kur. Senin için hazırlanılan projelerini tamamla. Oğlunu öyle geri alabilirsin” denildi.\n\n
AİLEYE ALIŞTI\n\nAnne K.B. aradan bir yıl geçmeden gelir düzeyini yükseltti, eşiyle kendisine başladı. Kuruma tekrar başvuran anneye bu sefer, “Bu çocuğu Türkiye’de büyütmen sağlıklı değil. Çocuğun artık 8 yaşına geldi ve onlara ‘anne-baba’ diyor. Alıştığı ortamı bozamayız” cevabı verildi. 8 yıl boyunca tüm başvuruları farklı gerekçelerle reddedilen K.B, avukatlarının “hiç şansın yok” uyarılarına rağmen hukuki girişim başlattı. Geçtiğimiz hafta Yurtdışında Yaşayan Türklerden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’ın kapısını çalan genç anneyi dinledi ve Adalet Bakanlığı’na talimat verdi. Türkiye’deki tüm yetkili birimler anne K.B ile görüştü ve ayrıntılı bir rapor oluşturuldu. Adalet Bakanlığı dosyanın oluşturulmasından sonra Almanya Adalet Bakanlığı nezdinde girişim başlattı. Her çocuğun öz annesi yanında büyümesi gerektiğini vurgulayan Adalet Bakanlığı yetkilileri, uluslararası sözleşmeler çerçevesinde çocuğun öz annesine iade edilmesini sağlayacaklarını kaydetti.\n\n
EVLATLIK ZORLAMASI\n\nSABAH’a konuşan anne K.B., “oğlum şimdi 8 yaşında. Onlara anne baba diyor. Dini, soyadı her şeyi değiştirildi. Hıristiyan olarak büyüyor. Çocuğumu evlatlık vermem için zorluyorlar” dedi. Şu an üç çocuğu olduğunu anlatan genç anne, eşiyle birlikte kurdukları çiftliğin aylık 15 bin lira cıvarında gelir getirdiğini belgelediklerini, tüm çocuklarının iyi eğitim aldığını anlatarak, tek isteğinin oğluna kavuşmak olduğunu söyledi. K.B, oğlunun öz babasının ise Almanya’da yaşadığını ve oğlunu çok nadiren görmeye gittiğini belirtti.\n\n \n\n
BURCU ÇALIK/ ANKARA