HOLLANDA’NIN İjmuiden kenti polis karakolunda şüpheli şekilde ölen Türk genci için yürüyüş yapıldı ve karakol önüne siyah çelenk bırakıldı. İhsan Gürz’ün (22) 3 Temmuz 2011 tarihinde karakolda şüpheli ölümünden bu yana yeterli açıklama yapılmadığını dile getiren 200’ü aşkın Türk, “Hepimiz İhsanız”, “Suçlular Biran An Önce Bulunsun”, “Güvenli Bir Hollanda Yaşamak İstiyoruz”, “Polisi Kınıyoruz” dövizleri taşıdı.\n\n
ÖNLEM BEKLİYORUZ\n\nKarakolu önünde açıklama yapa İhsan Gürz’ün babası Cengiz Gürz, “Oğlumun yanı sıra bu karakolda 17 yaşındaki bir Türk genci ile Afgan kökenli bir genç de karakolda öldü. Burası karakol mu yoksa işkence merkezi mi?” diye sitemde bulundu. Türkler İçin Danışma Kurulu (İOT) Müdürü Ahmet Azdural da, “Vatandaşlarımızın huzursuzluğunu giderici önlemlerin alınmasını bekliyoruz” dedi. Türkler İçin Danışma Kurulu (İOT) Müdürü Ahmet Azdural da, Hollanda ve Avrupa’nın diğer ülkelerinde bazen polis karakolunda bazen sorgulama sonrasında Türklerin hayatını kaybetmesinin AB ülkelerinde yaşayan vatandaşlar arasında huzursuzluğa yol açtığını belirterek “Biz İhsan Gürz’ün ölümünden hemen sonrada Hollanda Güvenlik ve Adalet Bakanlığı’na mektup gönderdik. Bu konuda yapılan çalışmaların bir an önce sonuçlandırılmasını ve sorumluların bir an önce tespit edilip adalet önünde hesap vermesinin sağlanmasını talep ettik. Hatta bu konuda kendileri ile bu konuda görüşme talep ettik. Bu görüşme talebimiz henüz gerçekleşmedi” diye konuştu.\n\n \n\n
Yalçın ÇAKIR / İJMUİDEN