TÜRKİYE’DE dövizle askerlik kanununda kasım ayında yapılan değişiklik, Avrupa’daki asker yükümlüsü gençleri harekete geçirdi. 10 bin euroya yükselen bedeli ödemek istemeyen gençler bulundukları ülkede vatandaşlık başvurusunda bulunmaya başladı. Gençler, “Bedelin düşmesini beklerken, iki misline çıktı. Maddi sıkıntılar nedeniyle tek seçeneğimiz vatandaşlığa geçiş yapmak” dedi.\n\n
GEREKLİ EVRAKLARI ALDIK\n\nHOLLANDA’DA yaşayan Hasan Öztürk (25), “Değişiklikten sonra Hollanda vatandaşlığına yöneldik. Acaba Türkiye’deki büyüklerimize kimse bizim geçim durumumuz hakkında bilgi vermedi mi? Boynumuzu bükerek tek seçeneğimiz olan Hollanda vatandaşlığına geçiyoruz. Ben ve bir çok arkadaşım Hollanda vatandaşlığı için gerekli evrakları aldık doldurduk” diye konuştu.\n\n
“SÜRE TANINMADI”\n\nOkan Öztürk (24): Eski dövizli askerlik uygulamasından yararlanmamız için makul bir geçiş süresi tanınmadı. Bu nedenle konsoloslukların kabul ve işlem kapasitesi yetmediği için başvuru yapamadık. 10 bin euro bizim için yüksek rakam. Şimdi gerekli evrakları alıp vatandaşlık için müracaatta bulunuyoruz.\n\n
“Muaf tutulalım”\n\nHüsnü Ağacan (22): Batı Avrupa ülkelerinde doğup büyüyen gençlerimizin de, diğer yerli ve göçmen akranları gibi zorunlu askerlik hizmetinden tamamen muaf tutulmaları gerektiğine inanıyoruz. Şu anda seçeneğim vatandaşlığa geçmek.\n\n
“İşsizlik büyük sorun”\n\nYahya Tosun (20): Hollanda’da halen 15-25 yaşları arasındaki her dört gençten biri işsiz. Gençlerimiz için 10 bin euro askerlik bedeli çok ağır. Bu nedenle vatandaşlık için gerekli evrakları doldurdum.\n\n
“Gitmek isterdim”\n\nBREMEN’DE yaşayan Hikmet Turgay Küçük (32), “Vatani görevimi yapmak isterdim, ancak 10 bin euroyu ödeyemem. Alman vatandaşlığına geçmekten başka çare olmadığı için belgeleri aldım. Doldurup belediyeye teslim edeceğim” dedi.\n\n \n\n
Yalçın ÇAKIR / AMSTERDAM