Almanya’da yapılan bir araştırma, ülkede 1.9 milyon kişinin ilaç bağımlısı olduğunu ortaya koydu. Haftalık Focus Dergisi’nde yer alan araştırmaya göre, alkol bağımlısı olmayan, kollarında iğne izi bulunmayan ve sessiz bir bağımlılık yaşayan yaklaşık iki milyon kişiye doktorlar tarafından sakinleştirici yazılıyor. Araştırma, ilaç bağımlılarının üçte ikisinin kadın ve 50 yaşın üzerinde olduğunu belirtirken, şikâyetlerin daha çok uykusuzluk ve menopoz döneminin verdiği sıkıntılar olarak saptandı. Yazılan sakinleştiricilerin en fazla 14 gün kullanılması gerektiğini belirten uzmanlar, birçok doktorun bu kuralı ihlal ederek hastalarına yıllarca bu ilaçları verdiğini ve hastalarının sağlığının kısa vadede olumlu seyretmesini bir tedavi başarısı olarak yorumladığını ortaya koydu. Bu sistemde hem doktor hem de hasta kazanıyor. Hastalık kasalarının eczaneler üzerinde yaptığı bir araştırmada doktorların yazdıkları reçeteleri hastalık kasasına haber vermedikleri ve hastanın bunu eczaneden ücretin tamamını ödeyerek aldıkları saptandı.\n\n
REÇETELİ SATILSIN\n\nUzmanlar, eczanelerden reçetesiz alınan Aspirin ile parasetamol içeren ağrı kesicilerin sanıldığı kadar masum olmadığını belirterek, bu ilaçların reçete altına alınması gerektiğini açıkladı. Günde 3.8 milyon kişinin reçetesiz satılan ağrı kesici ilaçlardan kullandığı belirlenirken, bazı hastaların ‘ne kadar çok ilaç alırsam o kadar iyi gelir’ diye düşündüğü ve yan etkileri hesaplamadıkları dile getirildi. Erlangen Üniversitesi profesörlerinden Kay Brune ise özellikle parasetamolun reçeteyle bile satılmaması gerektiğini belirtti. Brune, “Piyasada reçetesiz satılan parasetamol günlük 4 miligram alınması halinde belli bir süre sonra akciğerlerde tahribata yol açıyor” diye konuştu. Brune, sağlıklı bir insanın Aspirin almasının da vücuda yararından çok zararı olacağının altını çizdi.