BERLİN Eyaleti Kadın Çalışma ve Uyum Bakanı Dilek Kolat, ırkçı tehditlerle dolu mektup gönderilen Şehitlik Camisi’ni ziyaret etti. Kolat’ın ziyaretinde, Berlin Kültür Müsteşarı Andre Schmitz, Eyalet Uyum Sorumlusu Günter Piening ve Berlin Muavin Konsolosu Zeynep Yılmaz da hazır bulundu. Cuma namazı öncesinde cami derneği yöneticileriyle görüşen Kolat, “Amacı korku salmak olan bu tür tehditlerin yayılmasına asla izin veremeyiz” dedi. Bakan Dilek Kolat, “Bu tür mektupları bir kenara atıp unutamayız, tüm toplum olarak karşı olmak zorundayız” diye konuştu. Şehitlik Camisi Başkanı Ender Çetin, komşuları ve kiliselerden destek mesajları aldıklarını, destekleyen vatandaşların olmasının kendilerine güç verdiğini söyledi. Eyalet Uyum Sorumlusu Piening ise İslam korkusunun önüne geçilmesi gerektiğini söyledi. Piening, “İslamofobi ile toplumun her kesiminin mücadele etmesi gerekir” dedi.\n\n
Mesut HASTÜRK / BERLİN