Almanya’da aşırı sağcılar tarafından öldürülen ilk Türk kurban olan Enver Şimşek’in kızı Semiya Şimşek, Alman güvenlik makamlarını, yıllarca kendilerinden şüphe ettikleri gerekçesiyle eleştirdi. Alman Der Tagesspiegel Gazetesi’ne konuşan Semiya Şimşek, önümüzdeki haziran ayında Almanya’dan ayrılacağını açıkladı. 11 yıl sonra babasını öldürenlerin Neonazi olduğunun ortaya çıkmasından sonra paniklediğini kaydeden Şimşek, “O zaman, Almanya’nın bizi istemediğini düşündüm. Şimdi gidiyorum” dedi. Semiya Şimşek’in doğduğu ülkeyi, Almanya’yı haziranda terkedeceğine dikkat çekilen haberde, “Kendi deyimiyle, Türkiye’ye, ‘yabancı bir ülkeye’ gidecek. Önce oraya uyum sağlamak zorunda” denildi. Semiya Şimşek, “Ancak Neonaziler şunu iyi bilsin: Benim Türkiye’ye gidiyor olmam, Almanya’ya ait olmadığım anlamına gelmez” diye konuştu. Türk kurbanlar için yarın düzenlenecek anma töreninde konuşacak olan Şimşek, “Der Tagesspiegel” gazetesine yaptığı açıklamada, “Polis yıllarca bizden, ortada olmayan bir şeyi öğrenmeye çalıştı. Bizleri Türk olduğumuz için suskun kalmakla eleştirdiler. Türk olduğumuz için bize inanmadılar” dedi.\n\n
14 YAŞINDAYDI\n\nÇiçekçilik yapan babası 9 Eylül 2000 tarihinde Nürnberg kentinde öldürüldüğünde henüz 14 yaşında olan Şimşek, yarın düzenlenecek törende yapacağı konuşmada, bir daha böyle olayların yaşanmaması için halkı uyarmak istediğini kaydetti.\n\n \n\n