ALMANYA’NIN Bremen eyaletini yöneten SPD ile Yeşiller koalisyonu, ülkede yaşayan yabancıların seçim hakkının genişletilmesi için adım attı. Koalisyon ortakları, araştırma komisyonu kurulması için bugün mecliste oylama yapacak. SPD Meclis Grubu Başkanı Björn Tschöpe ile Eyalet Milletvekili Şükrü Şenkal, göçmenlere de seçme hakkı verilmesi gerektiğini söylediler. Göçmenlerin oy kullanabilmeleri için anayasada değişiklik yapılması gerektiğini ifade eden Şenkal, “Kurulacak komisyon, yabancıların seçme hakkının genişletilmesi olanaklarını araştıracak. Hazırlayacağı raporlar önce Eyalet Anayasa Mahkemesi’ne, ardından Yargıtay’a gönderilecek. Buradan olumlu sonuç çıkarsa tüm seçimlerde oy kullanma hakkı doğacak” dedi. SPD Meclis Grup Başkanı Björn Tschöpe ise “Şu anda kanunların yumuşak olduğu bölümlerden, arka kapılardan girerek sorunu çözmeye çalışıyoruz” diye konuştu.\n\n \n\n
Cemal TOKLU / BREMEN