IRKÇI Neonazi katiller tarafından katledilen Türklerin aileleri, ölenlerin anısına bir anıt yapılmasını istedi. Kurban aileleriyle ilgilenen Barbara John, dapd ajansına yaptığı açıklamada, ailelerin kendisine böyle bir taleple geldiğini söyledi. Olayın unutulup geçiştirilmemesi gerektiğini belirten John, “Bu cinayetler serisinin, RAF cinayetlerinden sonra Federal Almanya tarihindeki en derin yarayı açtığını göz önünde bulundurmamız gerekir” dedi.\n\n
BAVYERA’DA OLABİLİR\n\nKURBAN ailelerinin, ırkçılığın geriye itilmesinde aktif olmak istediklerini söyleyen John, “Bu nedenle çoğu, kurbanları için kamuya açık bir anma yeri istiyorlar” diye konuştu. Cinayetlerin beşinin Bavyera Eyaleti’nde işlenmesi nedeniyle oradaki yetkililerle görüşüp böyle bir anıt yapılmasına hazır olup olmadıklarını sorduğunu kaydeden Barbara John, “Bir başka yer de olabilir tabii” dedi. Öldürülen polis Michele Kiesewetter’in anısı için Heilbronn’da bir şilt asıldığı bildirildi.\n\n
UNUTULMASIN\n\nBARBARA John, “Berlin’de yapılacak anma töreninden sonra bu olaylara karşı hassasiyetin azalmamasını istiyorum. Maalesef Almanya’da ırkçı insan düşmanlığı hala zemin bulabiliyor” diye konuştu. Berlin eski Yabancılar Sorumlusu Barbara John, Aralık 2011’de Adalet Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Hükümetin Göç ve Uyumdan Sorumlu Devlet Bakanı Maria Böhmer tarafından, kurban aileleri ile devlet arasında arabuluculuk yapmasıyla ve onlarla ilgilenmesiyle görevlendirildi.