Türkiye’nin Münih Başkonsolosluğu Muavin Konsolosu Selim Çukurkaya, Mavi Kart sahiplerinin haklarına kalıcı çözüm için çalışmaların devam ettiğini hatırlattı. Çukurkaya, “Mavi Kart sahiplerinin borçlanarak emekli olabilmeleri şu anda mümkün değil. 3201 sayılı emeklilik kanununda bu konuda bir değişiklik yapılmamıştır. Bu konuda şahıslara veya kendilerine uzman sıfatı verenlere aldırış etmeyin. Bu konuda tek muhatabınız başkonsolosluğumuzdur” dedi.\n\n
VERİ TABANI HAZIRLANIYOR\n\nMünih Yabancı Veliler Derneği (AEV) tarafından düzenlenen toplantıya katılan Selim Çukurkaya, Mavi Kart ile ilgili yeni yasanın henüz meclisten geçmediğini anımsattı. Mavi Kart sahibi yaklaşık 100 bin kişi ile ilgili veri tabanı oluşturma çalışmalarının sürdüğünü bildiren muavin konsolos, “Mavi Kart sahipleri 657 sayılı devlet memurları kanununa göre memur olamayacaklar. Ancak sözleşmeli personel olarak çalışma imkanları var” diye konuştu.\n\n
BİLGİ EKSİKLİĞİ VAR\n\nMavi Kart sahiplerinin hakları konusunda kamu kuruluşlarının genelgelerle bilgilendirildiğini ancak buna rağmen yanlış anlamalar ve yorumların mümkün olduğunu söyleyen Çukurkaya, “Örneğin tapu dairelerindeki sorunlar oradaki müdürlerin genelgeler hakkında tam bilgi sahibi olmamasından kaynaklanıyor. Miras hukuku açısından ise mirasta soybağı esas olduğundan nüfus kaydıyla soybağı sabitleniyor. Bu konuda bir sorun gözükmüyor” dedi.\n\n
Rahmi TURAN / MÜNİH