SERİ cinayetler kapsamındaki bilinen son Türk kurban olan Halit Yozgat’ın babası İsmail Yozgat, duygulu bir konuşma yaptı. Konuşmasına “Bismillahirrahmanirrahim” diyerek başlayan İsmail Yozgat, “Oğlum Halit, kollarımda can verdi. Bu törenin düzenlenmesinde emeği geçen Sayın Cumhurbaşkanı Christian Wulff’a teşekkür ediyorum. Töreni düzenleyenlere de teşekkür ediyorum” dedi. Mağdur aileler ile devlet arasında ombudsman olarak görev yapan Barbara John’dan üç mektup aldığını söyleyen İsmail Yozgat, “Cenaze masrafları için paraya ihtiyacımız olup olmadığı ve 10 bin euronun üzerinde bir para isteyip istemediğimizi soruyor. Biz Yozgat Ailesi olarak bunların hiçbirini istemiyoruz. Bunun yerine bizim üç isteğimiz var” dedi ve isteklerini şöyle sıraladı:\n\n
ADI CADDEYE VERİLSİN\n\nKATİL ve katillerin yakalanması, yardımcıları ve arka plandaki isimlerin ortaya çıkarılması. Oğlum Halit Yozgat, Hollaendische Strasse 82’de dünyaya geldi, yine Hollaendische Strasse 82’de öldürüldü. Biz bu caddenin adının, “Halit Strasse” olarak değiştirilmesini istiyoruz. Ölen 10 kişiye verilecek para yardımı ve diğer ödülleri kanserli hastalara bağışlamak istiyoruz.\n\n
Kızlar da konuştu\n\nIRKÇI Neo-Nazi katillerin öldürdüğü ilk kurban olan Enver Şimşek’in kızı Semiya Şimşek ve Mehmet Kubaşık’ın kızı Gamze Kubaşık da söz aldılar. Semiya Şimşek, babasının öldürülmesinden sonra kendilerinden şüphe duyulmasına sitem ettiği konuşmasında, ülkede tüm insanların istediği gibi yaşayabilmesi için siyasetçilere önemli görevler düştüğünü söyledi. Gamze Kubaşık da, gelecekte birlikte iyi bir yaşam için birlikte çaba harcanması gerektiğini söyledi.