ARTAN benzin ve mazot fiyatları Almanya’da akaryakıt hırsızlığının patlamasına neden oldu. Ülkenin birçok yerinde sadece benzin istasyonları değil, park halindeki araçların depolarından da hırsızlık yapılmaya başlandığı belirtiliyor. Alman basınına yansıyan haberlere göre, aracı park halindeyken deposu boşaltılmış sürücü şikayetlerinin giderek arttığı kaydedildi. 5 yıla kadar hapis cezası alacaklarını bilmelerine rağmen akaryakıt hırsızlarının önüne geçilemiyor.\n\n
PARK YERLERİNE DADANDILAR\n\nFREİBURG kentindeki 28 ve 25 yaşındaki iki hırsızın, park halindeki araçlara yaklaşarak, hortumla depolarını boşalttığı belirtildi. Polise yakalanan iki hırsızın bu yolla 400 litre mazot çaldıkları belirlendi. Mecklenburg Vorpommern Eyaleti’ndeki Banzkow kasabasında inşaat alanındaki iş makinelerinin depolarından 100 litre mazot çalan kişinin yakalandığı duyuruldu. Bielefeld’de bir kişinin Aral benzin istasyonundan 190 euro değerinde benzin çaldığı belirlendi. Hannover’de sivil polislerin durdurduğu bir aracın bagajında 520 litre çalınmış süper benzin bulundu.\n\n
1 MART’TA BOYKOT VAR\n\nALMANYA’DA internette facebook üzerinden örgütlenen 520 bin kişi zamları protesto için 1 Mart Perşembe günü benzin ve mazot alınmamasını istedi. Yeni başlamasına rağmen etkinliğe katılacak olanların sayısının çığ gibi büyüdüğü kaydedildi. “Tank-Boykott” adıyla oluşturulan gruba ilk 24 saat içinde 40 bin kişi katıldı. Salı günü 250 bin olan sayı, Çarşamba günü öğle saatlerinde 520 bine ulaştı. Protestocular, benzin ve mazot fiyatlarını artıran akaryakıt patronlarına ateş püskürüyor. Bazı şehirlerde sürücüler konvoylar oluşturarak da aşırı zamları protesto edecekler.\n\n \n\n
FRANKFURT