BERLİN’DE bir şirkette müdür olarak çalışan Halil Baştaş, işyerinde aşırı sağcıların tehdidinden kaçarken evi basıldı. Baştaş, baskın sırasında polisten dayak yediğini dile getirdi ve “İşyerinde NPD tişörtü giyen ve Nazi selamı veren iş arkadaşlarımın sürekli taciz ve tehdidine maruz kalıyordum. Herhangi bir saldırıya karşı ruhsatlı gaz tabancası aldım. Bir gün işten dönerken bir otomobil beni izledi. Arabamdan inince tehditler savurdu” dedi. Tehditler üzerine aracının torpido gözündeki ruhsatlı gaz tabancasını aldığını ifade eden Baştaş, “Sadece görmesi ve çekip gitmesi için gaz tabancamı yanıma aldım. O da zaten gitti. Ardından gece yarısı polis evimi bastı. Önce Naziler sandım. Beni yere yatırıp sürekli yumrukladılar” şeklinde başından geçenleri anlattı. Götürüldüğüm karakolda bir süre sonra serbest bırakıldığını anlattı.\n\n \n\n
Mesut HASTÜRK / BERLİN