ALMANYA’NIN ırkçı cinayete kurban gidenler için düzenlediği anma töreni bu ülkede yaşayan Türkler tarafından anlamlı bulundu ve “Almanya’ya yakıştı” şeklinde değerlendirildi. Başbakan Angela Merkel’in “Hepimiz Almanya’yız” sözünün çok anlamlı olduğunu da ifade eden Türkler, ırkçılıkla ciddi mücadele edilmesi gerektiğini vurguladı ve cinayetlerin unutturulmaması için çalışılmasını da istedi.\n\n
“KURBANLAR UNUTULMASIN”\n\nBAŞBAKAN Angela Merkel’in anma töreninde birleştirici bir konuşma yaptığını ifade eden Sermin Aydın (Pazarlama Müdürü) , “Ben Almanya’da doğup büyüyen Türk kökenli bir Alman vatandaşı olarak kendimi bu ülkeye ait hissediyorum ve hissetmeliyim. Almanya’da yaşayan göçmenler kökenlerinden dolayı öldürülmemeli ve ırkçı cinayete kurban gidenler de unutulmamalı” dedi\n\n
“POZİTİF BİR ADIM OLDU”\n\n
Yunus Ulusoy (TAM Vakfı): Güvenlik makamlarının sağ terörü görmemiş olmaları, Türkleri rencide etmişti. Kurbanların vakur bir törenle anılması, başbakanın özür dilemesi, Türklerle Almanların birlikte yaşamları için pozitif bir adım olmuştur.