TÜRKİYE, ırkçı Neo-Nazi katillerin katlettiği kurbanlar için düzenlenen anma töreni nedeniyle Almanya’ya teşekkür etti. Fransız AFP ajansına bir açıklama yapan Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, “Bu anma günü, Almanya’da yaşayan Türkler için önemli bir gündür” dedi. Davutoğlu, Alman makamlarına Neonazi cinayetleri aydınlatma çağrısında da bulundu.\n\n
“DEĞERLERİMİZ AYNI”\n\nDAVUTOĞLU, “Burada konu bir terör örgütüdür. Cinayetlerin ve perde arkasının aydınlatılması Almanya’nın iç huzuru ve Almany a ’ dayaşayan Türklerin kendisini güvende hissetmeleri için de gerekli” dedi. Öte yandan Avrupa Birliği Bakanı Egemen Bağış, “Bu tören, biz Türklerle Almanların ayrı duyguları ve değerleri paylaştığımızı gösterdi” diye konuştu.\n\n
“OLUMLU BULDUM”\n\nDIŞ Türklerden de Sorumlu Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, törende Başbakan Angela Merkel’in sözlerini olumlu bulduğunu belirterek, “Yaşanan hadiselerden bir ülkenin başbakanı olarak yanlışlarını ifade etmesini, af talep etmesini, olayın aydınlatılması konusundaki hassasiyetini dile getirmesini son derece anlamlı buluyorum” dedi.Bozdağ; “Hayatını kaybeden vatandaşların yakınlarından özür dilenmesi çok çok olumlu. Umarım Merkel’in ortaya koyduğu yaklaşım diğer siyasilere de örnek olur” şeklinde konuştu.