ALMAN hükümetinin bağımlılıklar üzerine yaptırdığı bir araştırma, ülkede tütün, alkol ve uyuşturucu bağımlılığından sonra internet bağımlığının da arttığını ortaya çıkardı. Hükümet ise bağımlılığa karşı mücadele kararı aldı. Federal Meclis Bağımlılık danışmanı Mechthild Dyckmans, “Gençleri bağımlılığa karşı çok erken yaşlarda okullardan başlamak suretiyle uyarmalı ve bilgilendirmeliyiz” dedi.\n\n
560 BİN KİŞİ\n\nYAPILAN araştırmaya göre Almanya’da nüfusun yüzde 1’i internet bağımlısı haline geldi. Bu kişiler günde ortalama 4 saatlerini internette geçiriyor. Araştırmadan çıkan sonuçlar, internet bağımlılığının önemli bir tehlike haline geldiğini ortaya koyuyor. Ülkede 14 ila 64 yaş aralığındaki nüfusun yüzde 1’i, yani 560 bin kişi, çağın hastalığı internet bağımlısı.\n\n
SOSYAL SİTE TUZAĞI\n\nALMANYA’DA hergün yaklaşık 3 saatini internette geçiren 2,5 milyon kişiyse bağımlılık tehdidiyle karşı karşıya. Bağımlılar zamanlarının büyük bölümünü Facebook, Twitter gibi sosyal paylaşım platformlarında, online oyun oynayarak ya da internette sörf yaparak geçiriyor. Bu kişilerin yüzde dördü kendi istekleriyle internetin başından kalkmayı başaramıyor.\n\n
KREFELD