Almanya’nın Aşağı Saksonya Kültür Bakanlığı öncülüğünde “Völkermord als Thema im Unterricht” (Ders konusu olarak soykırım) konulu bazı toplantı ve gösteriler yapılması kararlaştırıldı. Hannover’de düzenlenen ilk seminerde, şimdiye kadar yapılan müspet katliamların arasında Ermeni soykırımının da gösterilmesi, Türkler tarafından protesto edildi. Eyalet Kültür Bakanı Dr. Bernd Althusmann desteğinde ve “Volksbund Deutsche Kriegsgraeberfürsorge” Derneği Başkanı Roland Behrmann öncülüğünde yapılan didaktik semineri, Althusmann açtı. Amacın, soykırımın nasıl olduğunun öğrencilere öğretilmesi ve okullarda ders olarak okutulması için bazı tarihsel ve etnik değerleri ortaya koymak olduğu açıklanırken, Türklerin hassasiyetine de değinildi.\n\n
E-POSTA GÖNDERİLECEK\n\nAlthusmann, hassasiyetleri bildiklerini, seminerlerde kesinlikle “Türkler soykırım yapmıştır” şeklinde karar çıkmayacağını belirterek, “Oturum, birilerini duvara mıhlamak için değil, vicdansal olarak tarihsel prensipleri ve değerleri ortaya koymak için düzenlenmiştir. Önümüzdeki günlerde eyalet çapındaki 3000 okul öğretmenlerine okullarda soykırım kurbanları için saygı duruşunda bulunulması için e-posta gönderilecek” dedi. Çocukların insani suçları öğrenmesi gerektiğini kaydeden Althusmann, “Almanya’da yabancı düşmanlığına da şans tanımamalıyız” diye konuştu. Prof. Dr. em. Wolfgang Benz tarafından “20. Yüzyıldaki Soykırımlar” konusundaki sunumda ise soykırımın tanımı yapılırken, “Ermeni soykırımında 1,5 milyon Ermeni etkilenmiştir ve bu ideolojik ve sistematik durum günümüze kadar devam ediyor” dedi.\n\n
YAYINDA AÇIKÇA TARTIŞIRIM\n\nSemineri düzenleyen Roland Behrmann da, Ermeni soykırımı iddialarının Yahudi soykırımından farklı olduğunu, Osmanlı’nın bunu devlet politikası halinde yürütmediğini, ama Hitler’in bunu devlet politikası halinde yürüttüğünü ifade ederken kendisinin bir tarihçiyle birlikte canlı yayında tartışmaya sıcak baktığını söyledi. Toplantının ikinci gününde ise Aşağı Saksonya Atatürkçü Düşünce Derneği ve Hannover Türk Gençlik Derneği’nin öncülüğünde toplanan az sayıdaki kişi protesto gösterisinde bulunurken, polis birinci günün aksine ikinci gün fotoğraf çekilmesine izin vermedi.\n\n \n\n
Arslan Serdar SERT / HANNOVER