BAŞBAKAN Yardımcısı Bekir Bozdağ, Mavi Kartlı vatandaşların Türkiye’de çok büyük sıkıntılar yaşadıklarına dikkat çekerek, “Bir Mavi Kart kütüğü oluşturuluyor ve bu kütükte numara verilecek” dedi. Türkiye’de numaralı işlemlerin tamamını kolaylıkla yapma imkanı verileceğini kaydeden Bozdağ, “Bunun yanı sıra Türkiye’de kamuda sözleşmeli işçi statüsünde çalışma ve özel alanda da çalışma imkanı getiriyoruz” diye konuştu.\n\n
ÇALIŞABİLECEKLER\n\nANADOLU Ajansı editörlerinin sorularını yanıtlayan Bozdağ, Mavi Kart sahiplerinin “akıl almaz zorluklar, sıkıntılar yaşadığını” bildirdi. Bozdağ, “Yabancı statüsünde oldukları için Türkiye’de çalışma imkanı bulamıyorlardı. Pek çok açıdan ciddi problemler vardı. Şimdi Türkiye’de kamuda sözleşmeli işçi statüsünde çalışma ve özel alanda da çalışma imkanı getiriyoruz. Bu noktada da önemli bir adım atıyoruz” dedi.\n\n
İLK OY 2014’TE\n\nYURTDIŞINDA yaşayan vatandaşların milletvekili ve cumhurbaşkanı seçimlerinde konsolosluklarda veya YSK’nın öngöreceği yerlerde kurulacak sandıklarda oy kullanacaklarını belirten Bozdağ, “2014’te ilk seçim yapılacak, cumhurbaşkanlığı seçimi. Vatandaşlarımız konsoloslukta cumhurbaşkanlığı seçiminde oy kullanma imkanı bulacaklar. Bu yasa önümüzdeki günlerde meclisten inşallah çıkacak” dedi.\n\n
BİLGİ BANKASI KURULACAK\n\nBAŞBAKAN Yardımcısı Bekir Bozdağ, yurt dışında yaşayan Türklerle ilgili bir bilgi bankası oluşturma çalışması yaptıklarını açıkladı. Bozdağ, “Bütün dünyada Türklerin oluşturduğu sivil toplum kuruluşları, üniversitelerde, sporda, sanatta, eğitimde, her alanda çalışan Türk vatandaşları, vatandaşlıktan çıkmış olan insanlarımızla ilgili bilgi bankası oluşturuyoruz. Bittiği zaman kamuoyu ile paylaşacağız” dedi. Bozdağ ayrıca yurtdışında kurulacak sandıklarda ilk oyların 2014 yılında yapılacak cumhurbaşkanlığı seçimlerinde kullanılacağını açıkladı.\n\n \n\n
ANKARA