ALMANYA’DA ehliyet sahiplerine dönük uygulanan puan sistemi, önümüzdeki yıldan itibaren kökten değişiyor. Alman Ulaştırma Bakanı Peter Ramsauer, 2013 yılında yürürlüğe girecek yeni uygulamayı tanıtırken, ehliyetin 18 değil, 8 ceza puanında elden alınacağını açıkladı. Yeni uygulama, sadece ağır trafik suçlarına ceza puanı verilmesini öngörüyor. İşlenen suçun ağırlığına göre ehliyet sahibine 1 veya 2 puan ceza verilecek. Mevcut puanlar, yeni sisteme göre yeniden hesaplanacak. Puan cezası alınan suçların her biri için ayrı “zamanaşımı” geçerli olacak. Bu süreler de, suçun ağırlığına göre değişecek.\n\n
4 PUANDA UYARI\n\nÜÇ puana kadar olanlar sadece kayıtlarda yer alacak. Beş puana kadar olanlar uyarılacak. Altı veya yedi puanı olanlar, seminere gitmek zorunda kalacak. Sekiz ve daha fazla puanda ise ehliyet elden alınacak. Almanya’da 52 milyon ehliyet sahibinin yaşadığı, bunlardan her yıl 5 bininin ehliyetini kaybettiği kaydedildi. Flensburg’daki trafik ceza dairesinde 9 milyon kayıtlı ehliyet sahibinin bulunduğu açıklandı.\n\n
BERLİN