ALMANYA’DA Profiles adlı firmasıyla insan kaynakları konusunda büyük firmalara danışmanlık yapan, uzman Nilgün Aygen, şirketlerdeki sağlıklı iletişimde yaşanan en önemli sorunun karşındaki kişiyi dinleyememek olduğunu söyledi. Nilgün Aygen, iletişim deyince akla hemen konuşmanın geldiğini ve bunun önemli bir yanılgı olduğunu vurgulayarak, “Şirketiçi iletişimde yaptığımız en büyük hata, herkesin konuşmak istemesi ve bununla iletişim kurduğunu sanması. Yönetici yanında, çalışanlar da birbirini dinleyebilmeyi öğrenmeli” dedi.\n\n
YÖNETİCİ VİZYONUNU AKTARABİLMELİ\n\nYÖNETİCİNİN şirketin vizyon ve amaçlarını altındakilere çok net aktarabilmelisi gerektiğini belirten Nilgün Aygen,” Bunu dinleyen altındaki bir kişi, “Benim bu vizyonun gerçekleşmesine katkım ne olacak? Hedefe ulaşmak bana ne fayda sağlayacak” diye düşünmeli. Bir çalışanı motive etmek için bu anahtar bir durumdur. Örneğin şirketin yüzde 10 büyümesini hedefliyoruz. Yönetici bu hedefe ulaşırkenki sorumluluk hazzını ve sonuçtaki faydayı çalışanlara yansıtmalı” şeklinde konuştu.\n\n \n\n
FRANKFURT