BERLİN'DE 100 okulun mercek altına alındığı araştırmaya göre, Alman aileler, özellikle göçmen yoğunluklu ilçeler Neukölln, Kreuzberg ve Mitte'deki okullara çocuklarını göndermiyor. Aileler, okul tercihlerini göçmen çocukların olmadığı bölgelerden yana kullanıyor. Kısacası ayrımcılık daha okul çağında başlıyor. Çocuklar, etnik ve kültür temelinde ayrışıyor.\n\n
İKİ MİSLİ FAZLA\n\nNeukölln, Mitte, Friedrichshain-Kreuzberg und Charlottenburg-Wilmersdorf ilçelerinde velilerin okul tercihlerini esas alan araştırmaya göre, ilkokullardaki göçmen öğrenci oranı, ilçelerde yaşayan göçmenlerin iki katı. Bu da gösteriyor ki Alman aileler çocuklarını başka bölgelerdeki okullara gönderiyor. Neukölln'deki 30 okulda yabancı çocuk oranı, bölgede yaşayan yabancı kökenli çocukların neredeyse iki katı. Mitte, Friedrichshain-Kreuzberg ilçelerinde de aynı durum geçerli.\n\n
SORUNLU İLÇELER\n\nDer Tagesspiegel gazetesine araştırmayı değerlendiren Göç ve Uyum Vakfı'ndan Gunilla Finke, "sorunlu ilçeler" olarak Alman kamuoyuna lanse edilen ilçelerde dengeli karşım için önerilen yolların şu ana kadar işlemediğini söyledi. Alman ailelerde 'eğitim şartları kötü ve bölge sorunları fazla' gibi önyargılar bulunduğuna işaret eden Finke, bu nedenle çocukların başka okullara kaydettirildiğini bildirdi.\n\n
BİLİNÇSİZ AİLELER\n\nAlman ailelerin yaklaşımının doğru olmadığını vurgulayan Gunilla Finke, tek tek okul eğitim şartlarının dikkate alınmasının daha doğru bir yaklaşım olduğunu söyledi. Finke, göçmen ailelerin yüzde 57'sinin okul seçiminde özgürlük olduklarından haberdar olmadığını kaydetti. Gunilla Finke, göçmen ailelerin okul tercih ederken çoğunlukla bilinçsiz davrandıklarını da söyledi.