ALMANYA’NIN kuzeyinde bulunan Schleswig-Holstein Eyaleti de, “Opsiyon Modeli”nin kaldırılmasından yana. Kiel’de bulunan Eyalet İçişleri Bakanlığı’nın Sözcüsü Thomas Giebeler, SABAH’a yaptığı yazılı açıklamada, “Schleswig-Holstein, Opsiyon Modeli’nin kaldırılmasını istiyor” dedi.\n\n
KONU GÜNDEMDE\n\nSÖZCÜ Giebeler, “Ayrıca çifte vatandaşlığa hak tanımak, bu eyalet hükümetinin önemli hedeflerinden biridir. Eyaletimiz her iki konuyu önümüzdeki Mart ayında gerçekleştirilecek Uyum Bakanları Konferansı’nda görüşülmesi için gündeme aldırdı” dedi ve konunun gündemde olduğunu bildirdi.\n\n
YENİ GİRİŞİM\n\nEYALET olarak yılın 2. yarısında yeni bir Eyaletler Meclisi İnisiyatifi başlatacaklarını müjdeleyen Giebeler, “Eyalet sınırları içindeki belediyelere, hem köken hem de Alman vatandaşlığının muhafaza edilebilmesi için gereken esnekliğin gösterilmesi konusunda bilgi verildi” dedi.\n\n
ÇOĞUNLUK ELE GEÇTİ\n\n69 sandalyenin bulunduğu mecliste çoğunluk için 35 oy yetiyor. Aşağı Saksonya Eyaleti’nde CDU’nun kaybetmesinden sonra, muhalefetin basını çektiği eyaletler çoğunluğu ele geçirdi. Halen SPD, Yeşiller ve Sol Parti’nin iktidarda olduğu eyaletlerin oy sayısı 36, CDU, CSU ve FDP’nin oy sayısı ise 15. SPD’nin CDU ile kurduğu koalisyon hükümetleri nedeniyle tarafsız olan eyaletlerin oy sayısı da 18.